vast een simpele oplossing??? waarde land nu weergegeven als 0 hoe krijg ik omschrijv

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnverdaas

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2010
Beste Leden,

In mijn frm [frmLeerling] heb ik een txtveld [land] deze heeft besturingselementbron veld [land] uit de tbl [tblLeerling] deze heeft een korte tekst waarde. deze heeft een één op veel relatie met de tbl [tblLanden]

de standaard waarde is 0 van de eerste ID, omdat de meeste leerlingen uit Nederland komen, sommige België

Maar hoe krijg ik de landsnaam ipv de 0 in mijn formulier?

als zoo simpel vraag is zet ook ff bij waar mee je het doet niemand kan zien of html php of iets anders moet zijn

@ciske: de vraag staat in het Access forum, dus dat lijkt mij wel duidelijk :)
Op het formulier zou ik het tekstvak vervangen door een keuzelijst. De structuur is namelijk helemaal correct, dus daar moet je vooral niks aan veranderen! Een keuzelijst slaat nog steeds het id-getal op, maar laat de naam zien.

Beste Michel,

bedankt voor de tip. Weer wat bijgeleerd. k heb ook erg gerommeld met mijn aanhef in het begin, maar realiseer me nu dat ik die in een cbo heb en daar wel simpel de aanpassing voor kon doen.

Even voor mijn notietieblok. Als ik gegevens weergeef/invoer op mijn formulier en deze hebben een ID autonummeriek, kan ik deze dus beter via een veld [lst] ophalen ipv een [txt] veld.

Als gegevens uit een andere (bron)tabel komen, gebruik je keuzelijsten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan