Vast IP adres 'afdwingen'

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo Allemaal,

Ik zit bij Caiway. Zij geven geen vast IP adres. Ook over een tijdje als ze overstappen op glasvezel blijven met een dynamisch IP werken.

Kun je in je router niet gewoon een vast IP adres zetten (binnen hun gebruikelijke range natuurlijk) en het op die manier 'afdwingen' zodat je altijd hetzelfde IP adres hebt/krijgt?

De enige manier om bij Caiway een vast IP te krijgen is om een zakelijke abo af te sluiten bij hun zakelijke tak Cbizz en dan moet je er ook nog eens extra voor betalen, geloof iets van € 25,00 p/mnd.

Simpele vraag.....maar is de uitvoering ook zo simpel?

Graag jullie reacties.

Alvast bedankt.

Mvrgr.

Nossie
 
De provider bepaalt het externe IP-nummer. Daar kunt u niets aan veranderen.
 
Caiway heb ik met dit probleem ook wel eens gebeld.
Ze gaven mij toen een bedrijf waar zij hun servers hosten. Deze kunnen je een eigen IP geven.

Het probleem is alleen dat je dan een abbo bij hun bovenop je eigen Caiway abbo.

Dat bedrijf heb ik toen gebeld en zij zijden dat ze Glasvezel pas vanaf dec. 2013 leveren. Dus ook dat is een probleem.

Maar dat we straks lekker snel internet hebben dat is natuurlijk altijd welkom. Is het maximale bij jou nu ook 50mbits?

Gr Robert
 
Ja ik heb nu ook 50Mbit/s...Hetzelfde pakket op de glasvezel heeft als ik het goed heb straks 300 Mbit/s up- en download....

En gemeten met Speedtest.net haal ik die 50 Mbit/s ook makkelijk.. er zijn metingen bij waarmee ik over de 70 Mbit/s kom
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan