vast ip lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
@error, Klopt het is best practise om vaste ipadressen buiten je DHCP scope te nemen om dit soort conflicten te vermijden bij het toewijzen van vaste ip adressen maar er zijn verschillende mechanismen die hier ook nog op letten, meestal controleren moderne routers voor het uitdelen van een ip adres via dhcp ook de lijst van fixed adressen. daarnaast heeft windows zelf ook detectie aan boort in het geval dat er ip adres conflict zou zijn.
Aangezien de TS hier niet over rept gaat dit wel goed in dit geval.

@TS De omzetting van dynamisch naar vast zal niet snel het verbindings probleem oplossen. controleer eens of je machine wel goed wifi connect als hij beneden staat.

ik heb gisteren in het modem "DHCP automatisch" uitgeschakeld.

Mijn laptop draait al weken op een vast IP adres binnen de range van wat uitgedeeld was
Laptop 2 gisteren ingesteld en werkt ook als een speer. Ook met een nummer binnen de range.
PC boven lijkt nu ook te werken. Ook met een adres binnen de range.
Zo te zien heb ik dus in het systeem geen conflicten (en jullie hopelijk ook niet ;-)

Alleen zit ik nog met de onzichtbaarheid van draadloos netwerk.
Zou ik een netwerkkaart moeten uitzetten (ethernet)??

daarnaast heeft windows zelf ook detectie aan boort in het geval dat er ip adres conflict zou zijn.

Correct, ik schrijf eerder ook dat wanneer je een hoog IP adres pakt bijv 250, je waarschijnlijk nooit in de problemen zult komen. Echter heb ik zelf wel vaak te maken met meer dan 255 pc's. In thuissituatie's zul je dit nooit zien.

Maar thanks voor je toevoeging :thumb:

nee, geen hidden SSID
Wireless Zero Configuration aanzetten en het is te zien...maar dan verdwijnt de hele WZC weer na herstart.
Wat wil je weten? Dan kijk ik het na

hoi! gelukkig 2011.
inmiddels weer wat verder gepuzzeld met de pc
het lijkt, of er ook iets met de firewall is. hij geeft nl waarschuwingen en zelfs af en toe een rood schildje, is dan uitgeschakeld. ook lijkt het erop dat als beneden de laptop uit staat, de pc boven makkelijker verbinding maakt.
hoe zou dit nu toch zitten....

Kan het nog te maken hebben met het thuisnetwerk?

geen reactie meer?

Hoi mensen,

Ik heb geen reactie meer gekregen op mijn probleem.
In de netwerkeigenschappen ontbreekt ook een heel tabblad nl
draadloze netwerkverbindingen. Ik heb alleen algemeen en geavanceerd. Dat is toch gek???
Het besturingssyteem is Win XP SP2 FAT 32
Heeft dat er nog mee te maken?

heel raar

Waar ik inmiddels achter ben is dat als ik de pc in de slaapstand achterlaat, ik geen verbinding heb bij opstarten. Schakel ik hem helemaal uit, dan heb ik bij opnieuw opstarten wel draadloze netwerkverbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan