vast ip wil niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascallino

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Berichten
167
Hallo allemaal,
Ik wou graag een server draaien.
Daar heb je dus een vast ip voor nodig.
Dit kan in onze router.
Dan vul je de te wensen ip en en je mac adres.
Allen mijn mac adres pakt hij niet.
Hij zegt: "invalic MAC address. It should be a 12 digit hexadecimal number (0-9 or a-f)."
Kan iemand mij daarmee helpen???

Mijn specs:
Mijn wlan kaart: intel centrino wireless-n 1030
Mijn router: Sitecom Wireless 300N WL-312 Router
Besturings systeem: Windows 7 Home Premium
Wij hebben een ADSL verbinding (weet niet of dat uitmaakt maar dat staat in de sticky note)
En ik gebruik geen firewall.

Groeten Pascal
 
1) ik zou altijd het vaste IP adres instellen op de server zelf
2) wat probeer je in te voeren? als je de code hebt in de vorm van a4:56:32:cf:3e:7f voer hem dan in zonder de ":" ertussen
 
Even voor de duidelijkheid, probeer je een PC binnen je netwerk een vast IP adres binnen het netwerk te geven, of probeer je een vast IP adres in te stellen waarmee je netwerk van buitenaf te benaderen is? Dat laatste kan namelijk niet zomaar, tenzij je provider een vast ip adres garandeert.
 
Laatst bewerkt:
Waarvoor wil je server draaien ? en wat is je internet verbinding ? Want als deze te laag is heeft het geen nut. omdat je dan veel lag krijgt.
 
Ik wil lokaal een ftp server gebruiken.
Dus LOKAAL
En ik neem de laptop heel af en toe mee naar school dus alleen vast ip binnen eigen netwerk. (vandaar dat ik het wil instellen in de router)
Ik voer m'n mac in zonder : of - wand dan pakt hij hem helemaal niet.
Ik heb al een andere laptop toegevoegd aan deze tabel.
Deze deed het wel. (omdat deze begon met 00)
 
je kunt ook een tool op je laptop zelf gebruiken om daar ene profiel op te zetten. http://www.addictivetips.com/windows-tips/switch-between-windows-7-tcpip-network-setting-profiles/

Je kunt het ook in je router zelf instellen. Maar danmoet je eerst bij dhcp client list kijken daar staat dan je laptop. Daar kopiere je je mac adres en dan kun je daar ook ene static adres toevoegen. althans zo heb ik het wel is gedaan. Meestal doe ik het op de pc zelf omdat dat makkelijker is in mijn geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan