Vast lopen pc (of explorer) bij het openen van een afbeelding (.jpg).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zou nog chkdisk /r kunnen doen of fsc /scannow (Windows schijf nodig)
Heb je al 's in de logboeken gekeken naar foutmeldingen?(run->eventvwr.msc)
Probeer anders dit programma eens.

Hoe voer ik die commando's van je uit?! Uitvoeren...en dan?
Ik zal de foutmeldingen hier melden straks.

Hoe voer ik die commando's van je uit?! Uitvoeren...en dan?
Ik zal de foutmeldingen hier melden straks.
cmd
enteren
typ
chkdisk /r (let op de spatie)
enter
Je krijgt de melding dat dit nu niet uitgevoerd kan worden omdat het de schijf is waar het OS op staat,herstart je pc en de opdracht wordt uitgevoerd
andere opdracht dezelfde procedure(geen herstart nodig)

cmd
enteren
typ
chkdisk /r (let op de spatie)
enter
Je krijgt de melding dat dit nu niet uitgevoerd kan worden omdat het de schijf is waar het OS op staat,herstart je pc en de opdracht wordt uitgevoerd
andere opdracht dezelfde procedure(geen herstart nodig)

C:\Users\Tom>chkdisk \r

doet het niet, hij zegt dan "wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand....

Zal die volgende is proberen... die scannow. Tot zo.

je hebt een backslash ingetypt je moet deze / hebben
Sorry de opdracht= chkdsk /r
Had er overheen gekeken.

Laatst bewerkt:
Heb chkdsk /r uitgevoerd, pc gerestart en pc start weer netjes op.
Echter, problemen zijn er nog wel... Fotos openen = problemen vragen. De hele verkenner / explorer tript soms gewoon...

heb ook het andere commando uitgevoerd, sfc /scannow, blijft haken bij 36%.... ?

Heb ook het programmaatje GMER geinstalleerd, en aangeslingerd. Hij heeft een log-bestandje gemaakt..Publiceren? Kan jij / jullie er wat mee?

Laatst bewerkt:
Wat mij betreft mag je gerust als link toevoegen dan kijk ik er wel ff naar.

Hierbij het Mbam logboekje. Hopenlijk zie je er wat aan. Denk het zelf niet, want dit zijn punten die hij heeft opgeschoond, en ik heb nog altijd de problemen...

Bijlagen

Je hebt nu een snelle scan gedaan,je zou een "volledige scan" kunnen doen en alle opties op tab "Instellingen" aanvinken! En eerst updaten.

Die volledige scan lukt niet, hij blijft dan bij een bepaald bestand hangen (virus?).. Dit is ook het geval bij een aantal virusscanners... Dusja, pc slaat dan vast, en kan ik restarten. Maar die volledige scan lukt nu niet?

Hierbij het logboekje van Gmer. De fullscan.

Malawarebytes AnitMalware full scan lukt ook niet in de veilige modus, ook dan loopt hij naar zo'n 52minuten vast..... Het wordt echt vervelend nu!

Bijlagen

Je kunt,volgens mij,nog 1 laatste poging doen buiten een evt. herinstallatie e/o repair en dat is met ComboFix .
De keus is aan jezelf,lees iig goed de gebruikershandleiding (print ze evt. uit) de kans is groot dat dit progje je probleem definitief oplost. (zou wel uit voorzorg m'n belangrijke data backuppen)
Succes.

Sorrie voor mijn late reactie.

Echter het probleem bestaat nog altijd.

C:program files \windows photo gallery is een kwaaddoener die alle (virus)scanners laat vast lopen. Dus in principe is het probleem er nog altijd. Iemand nog ideeen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan