Vast loper

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJ Leko

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2008
Goedemorgen/-middag/-avond,

Ik zit met het volgende probleem. Zo van de een op de andere dag kreeg ik mijn pc niet meer gestart. Het is helaas nog een Pentium 3 900hz. Ik dacht dat er een probleem was met mijn harde schijf. Ik heb deze geformateerd en Windows er opnieuw opgezet, teminste geprobeerd. De start van de installatie loopt voortvarend. Echter wanneer de optie in beeld komt " na 15 sec start de pc opnieuw op of druk op enter " gaat deze hier ook aan beginnen. Echter wanneer het bekende Windows Logo in beeld komt met het bekende balkje eronder dan zie je dat deze vastloopt. Ik heb gisteren een nieuwe harde schijf aangebracht, het bekende verhaal begint, stop een cd in de cd-rom enz.
Windows wordt geinstalleerd, echter tijdens de installatie loopt het hele zootje weer vast.
Dus het probleem ligt niet in de schijven. Bestaat er een programma dat gedraaid kan worden vanaf een cd-rom station om te kijken of alles in de pc naar behoren werkt.
Ik ben heel benieuwd op de reacties op dit bericht. :confused:

Ooit al eens gehoord van LINUX, dat is een concurrent van windows besturingssystemen.
http://www.xubuntu.org/get
Deze livecd is gratis te downloaden en zo kan je testen of al je hardware het nog doet, als de cd werkt zonder problemen is je hardware wsn nog in orde, werkt deze niet goed dan zou er een probleem kunnen zijn.

Een livecd wordt geboot bij opstart dus zorg dat in de bios cdrom op 1 staat bij de bootvolgorde.
Als je een keuzemenu krijgt duid je aan dat je wilt PROBEREN en niet installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan