vast naar draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

T.J.Coenraads

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2001
Hallo,

Ik heb momenteel een alcatel speed touch modem gekoppelt aan een sitecom adsl modem. (vast dus met kabels ). Nu wil ik verder naar een laptop maar dan draadloos. Wat moet ik aanschaffen en kan dat dus aangesloten worden op wat ik al heb?

Teun

Je hebt dus een draadloze router? Zoniet moet je die aanschaffen en voor je laptop een wireless lankaartje of usb stick. Een usbstick heeft niet zoveel bereik als een pcmcia kaartje.

Nee ik heb een vaste router die ik verbonden heb met utp kabel met mijn pc. Ook mijn laptop is momenteel met een utp kabel verbonden met de router. Ik wil echter de laptop draadloos verbinden met de bestaande router.

Je moet toch voor draadloos aan twee kanten een zender/ontvanger hebben. Een access point is dan een optie voor je

Kan ik zo'n access point dan wel op mijn bestaande router aansluiten? gewoon in een van de utp poorten steken of zo?

teun

Lijkt me wel, al heb ik zelf geen accesspoint. Bel anders even met een computerzaak, weet je het gelijk.

Ik begrijp het niet helemaal want de speedtouch is een modem en router tegelijk.Ik weet niet hoeveel uitgangen je speedtouch heeft maar kijk maar even op
www.wifishop.nl en orienteer je daar bij AccesPoints.
Er is een die goed past en ook van Alcatel is.

NB:Ik ben er even vanuit gegaan dat je nu een ethernetmodem hebt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan