Vast!

Status
Niet open voor verdere reacties.

KurtVanHulle

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor mijn vraag, maar m'n pc komt na een tijdje vast te zitten. Het duurt meestal een paar uur voor hij zijn kuren krijgt. Eens hij niet meer reageert, duurt dit spelletje de hele dag. Ligt het aan de hardware of aan de software, ik weet het niet. Kan iemand me helpen? Als dit bericht verplaatst wordt, laat het me dan weten aub.

Nadere aanvulling graag.

Sinds wanneer?
Is er een prog geinstalleerd?
Zijn er progs verwijderd?

Vast: altijd, of tijdens een bepaalde aktie of met een bepaald prog?

En welk OS win98, XP?

... en wat verder van belang kan zijn.

:cool:

Win98, office97.
Paar programma's ge-updated; Exact Globe, Windows algemeen, WinMediaPlayer, Outlook Exp.

Misschien vraag ik meer dan hij aankan.
-4Gb geheugen
-64Mb SDRAM

Heb Win98SE naast me liggen, maar is upgrade. Schijnt veel fouten te vertonen.

Valt wel mee. Ik heb win98SE ook draaien en ik heb er zelf geen moeite mee. Probeer eens om het programma process viewer te installeren (staat in de sectie tips en handleidingen) en kijk eens of je processen ziet die veel processortijd vragen.

Valt wel mee. Ik heb win98SE ook draaien en ik heb er zelf geen moeite mee. Probeer eens om het programma process viewer te installeren (staat in de sectie tips en handleidingen) en kijk eens of je processen ziet die veel processortijd vragen.

OK. Welke kolom is nu van belang? CPU, Priority, Threads?

Goh, dit kan zoveel oorzaken hebben..

1) Spyware
2) Te weinig geheugen
3) Kapot geheugen
4) Te weinig HDD-ruimte
5) Etc.

Geplaatst door Steve

Heb jij zoveel geld dat je 2.5+ GB geheugen kan kopen dan? :8-0:
Hij heeft 4 gig zegt ie...
-4Gb geheugen
maar dat zal wel de hd zijn. Je kunt toch nooit 4 gig geheugen draaien onder win98??

Laatst bewerkt:
Geplaatst door meelman

Hij heeft 4 gig zegt ie...

maar dat zal wel de hd zijn. Je kunt toch nooit 4 gig geheugen draaien onder win98??

Klopt, buiten het feit dat Win 98 dat niet aankan (voor windows 2000 is dat zelfs het echte maximum) zei hij ook nog:

Misschien vraag ik meer dan hij aankan.
-4Gb geheugen
-64Mb SDRAM

En ik denk wel dat een update van RAM (naar 128, of meteen 265) ook een snelheidswinst geeft.

Laatst bewerkt:
Even iets duidelijk stellen: geheugen =| opslag. Geheugen is tijdelijk, opslag in principe permanent. Geheugen = RAM, opslag = HDD.

Ik denk dus dat die 64 MB geheugen het probleem is.

@ XP_PC: 4 GB geheugen is voor elk 32-bits OS het maxiumum, de 32-bits CPU's ondersteunen gewoon niet meer (zonder speciale technieken).

64 mb sdram is aan de krappe kant.

Welke progamma's starten automatisch op.

Kijk ff bij msconfig , en laat alleen het nodige opstarten.

Start > uitvoeren > typ : msconfig

Speedtouch

Geplaatst door Steve

@ XP_PC: 4 GB geheugen is voor elk 32-bits OS het maxiumum, de 32-bits CPU's ondersteunen gewoon niet meer (zonder speciale technieken).

Minimaal 256 MB RAM-geheugen wordt aanbevolen. (Een minimum van 128 MB wordt ondersteund, met een maximum van 8 GB.)

Van de M$ pages voor Windows 2000 Advanced Server. Die is toch ook 32 bit, of vergis ik me nou?
Van de Windows 2003 server weet ik dat die 64 is.

Lezen ;).. Ik zei dat de CPU's niet meer dan 4 GB ondersteunen, waardoor dat voor het OS ook het maximum wordt. Maar dat neemt niet weg dat het OS theoretisch meer kan ondersteunen.

Geplaatst door Steve
Lezen ;).. Ik zei dat de CPU's niet meer dan 4 GB ondersteunen, waardoor dat voor het OS ook het maximum wordt. Maar dat neemt niet weg dat het OS theoretisch meer kan ondersteunen.

Nee, je zei dat inderdaad niet letterlijk :p.

4 GB geheugen is voor elk 32-bits OS het maxiumum, de 32-bits CPU's ondersteunen gewoon niet meer

Ik had het iets anders opgevat.
Dat zou dus betekenen als je een 64 bits OS op een 32 bits CPU zou zetten dat de max. op 4 GB blijft. Klopt?
En dat zou dus ook betekenen als je een 32 bits OS op een 64 CPU zou zetten dat hij dan wel > 4 GB ondersteund??
Of niet?

Want de 2k advanced server kan max. 8 hebben en is 32 bits (dacht ik:))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan