'vaste geluidskaart' vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bebetok

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2001
hey mensen,

ik heb een packerd bell computer waarin een geluidskaart zit, die, zo te zien vanaf de buitenkant, er niet uit kan.
nu heb ik een SB Live 5.1 geluidskaart die ik er (dol)graag in wil hebben, aangezien dat geluid ontzettend mooi is. maar nu zit ik dus met een probleem:
kan ik die sb kaart erin stoppen, met die andere geluidskaart erbij? zo ja: dan moet die andere dus uitgeschakeld worden, maar hoe doe je dat. ik heb ooit iets opgevangen over instellen in het bios, maar ik heb nog nooit iets in het bios gedaan, zelfs nog nooit erin geweest.
en stel dat ik dan die 2 geluidskaarten erin heb zitten, is het dan zo dat ik dan gelijk bij het opstarten van de computer een 'error' krijg, of kan ik gewoon rustig in windows de andere uitschakelen?

bij voorbaat dank voor de hulp,
Bebetok

Je kan in bios die gewoon uitschakelen meestal is het iets van ''onboard sound'' en dan ''disable''. Je kan ook in windows de geluidskaart uitschakelen maar in bios is het beter. Om het in windows uit te schakelen ga je naar configuratiescherm systeem apparaatbeheer en dan je geluidskaart uitschakelen. Maar nogmaals probeer het maar in bios dat is veel simpeler. En daarna de nieuwe geluidskaart installeren.

Greetz

okey, bedankt!
dus eerst uitschakelen, en dan die nieuwe geluidskaart erin doen.
ik laat wel wat van me horen, mocht het niet lukken.
bedankt!

groeten,
bebetok

om in het bios te komen druk je tijdens het opstarten herhaaldelijk op ''del''
in het bios moet je naar ''integrated peripherals''
gaan, en dan (zoals moviestar al aangaf)
je onboard soundchip op disabled zetten

Franz, bedankt. ik was in de tussentijd al achtergekomen hoe je in het bios komt, maar niet dat ik dan naar 'integrated peripherals' moest gaan.
ook jij bedankt. het moet nu wel lukken lijkt me.

groeten,
bebetok

nou in het bios komen is onbegonnen werk.
hoevaak ik ook op DEL druk, het komt niet te vervoorschijn. ook via F2 (dat schijnt zo te moeten bij PB-computers) komt er niets. beetje raar..

dus nu ga ik het maar via windows doen.

kwilde het ff melden :)

groeten,
bebetok

PROBLEEM!

hey,

ik heb net de computerkast ff geopend om die geluidskaart erin te doen,
maar nu zie ik NERGENS snoertjes die erop aangesloten moeten worden. (zie bijlage)

wat moet ik doen?!

Bijlagen

• snoertjes.jpg
    snoertjes.jpg
    72,2 KB · Weergaven: 74
heb je ook niet nodig!! gewoon in het pci slot drukken en daarna vind ie wel nieuwe hardware.
Dan installeer je hem en als het goed is zit er bij je nieuwe geluidskaart 1 snoertje,kabeltje die je afhankelijk van je moederbord via je geluidskaart naar je cdrom kunt prikken.

probeer eerst maar zonder en dan hoor of zie je het wel

nee geen kabeltje te zien!
maar ik zal het proberen door em gewoon erin te klikken.

tot later dan :)

nou tis gelukt!!!!!!!!!!!!!!!!!
geweldig geluid weer.
genieten.
puur genietne.

bedankt voor de reacties/hulp

groet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan