• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vaste opmaak van foto's in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

JustinJ

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2011
Beste form leden,

Ik zit met de volgende vraag in Excel. Ik wil meerdere foto’s in Excel toevoegen. Maar de foto’s dienen de zelfde formaat te hebben. Ook als de afbeelding wil wijzigen in een anderen, dan moet deze de zelfde formaat aan houden van de cel. Zie bijgaande afbeelding en Excel.

Wie kan mij helpen?
Afbeelding_1.jpg
Bekijk bijlage Afbeelding_opzet.xlsx

Justin,

In jouw voorbeeld staat de foto verkleind opgeslagen. Het enige wat Excel kan doen blijkt, is het verkleinen van foto's.
Je moet dan dus kijken naar het kleinste formaat; hoewel Excel op deze manier geen rekening lijkt te houden met de vergrendeling hoogte-breedte verhouding. Oftewel de verhouding 4:3 bijvoorbeeld moet dan bij elke foto (min of meer) gelijk zijn.

Je kan wel instellen dat de afbeelding qua formaat gerelateerd is aan de cellen

Rechtsklik op de afbeelding(en), kies grootte en eigenschappen, ga naar eigenschappen en kies "verplaatsing en formaat gerelateerd aan cellen"

Op welke manier ga je de foto's importeren ?
Als je dit met een macro doet kan je onmiddelijk bij het importeren het gewenste formaat regelen.

De foto's wou ik door middel van invoegen uit bestand doen. maar ik heb het voor elkaar. foto eerst naar gewenst formaat schalen en dan deze een aantal kopiëren. Vervolgens rechtermuisknop afbeelding wijzigen en de gekozen foto neemt het formaat over.

Bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan