Beste Excel specialisten,
Ik ben al een halve dag op zoek naar het verlossende antwoord, maar ik kom er niet uit. Wellicht dat ik niet de juiste zoektermen gebruik..?
Ik probeer onze factuur te koppelen aan de gegevens die ik spaar in een tabel op blad 1 (bestand is een héél vereenvoudigd voorbeeld, excuus).
De gegevens in Blad 1 bestaan uiteindelijk uit heel veel rijen, om het overzicht te bewaren staat meest recent bovenaan en wordt nieuwe informatie dan ook altijd bovenin (rij invoegen) geplaatst.
Ik zou graag zien dat de factuur de gegevens pakt van rij 6 Blad 1. Ik heb dan ook de koppeling van de factuur gemaakt naar rij 6. Om de rij/kolom vast te zetten gebruik ik de dollar tekens. Voor elkaar.. dacht ik.
Nu ik als test en rij invoeg op blad 1 (rij 6), zie ik de formules die ik voor de factuur gebruik verspringen naar rij 7. Hij pakt dus niet langer rij 6, maar verspringt mee met de vorige waardes van rij 6, die nu dus in rij 7 staan.
Nu heb ik werkelijk geen idee waarom Excel dit doet, wellicht werkt het anders binnen een tabel? Ik heb de dollar tekens al weg gehaald, maar dat lijkt ook niks te doen.
Het zal vast een heel stomme fout zijn.. maar ik kom er zelf helaas niet uit. Heeft iemand enige idee wat ik 'vergeet' en of/hoe ik er voor kan zorgen dat ten alle tijden de gegevens uit rij 6 gebruikt worden?
Ik hoor heel graag.
MvG,
Daan
Ik ben al een halve dag op zoek naar het verlossende antwoord, maar ik kom er niet uit. Wellicht dat ik niet de juiste zoektermen gebruik..?
Ik probeer onze factuur te koppelen aan de gegevens die ik spaar in een tabel op blad 1 (bestand is een héél vereenvoudigd voorbeeld, excuus).
De gegevens in Blad 1 bestaan uiteindelijk uit heel veel rijen, om het overzicht te bewaren staat meest recent bovenaan en wordt nieuwe informatie dan ook altijd bovenin (rij invoegen) geplaatst.
Ik zou graag zien dat de factuur de gegevens pakt van rij 6 Blad 1. Ik heb dan ook de koppeling van de factuur gemaakt naar rij 6. Om de rij/kolom vast te zetten gebruik ik de dollar tekens. Voor elkaar.. dacht ik.
Nu ik als test en rij invoeg op blad 1 (rij 6), zie ik de formules die ik voor de factuur gebruik verspringen naar rij 7. Hij pakt dus niet langer rij 6, maar verspringt mee met de vorige waardes van rij 6, die nu dus in rij 7 staan.
Nu heb ik werkelijk geen idee waarom Excel dit doet, wellicht werkt het anders binnen een tabel? Ik heb de dollar tekens al weg gehaald, maar dat lijkt ook niks te doen.
Het zal vast een heel stomme fout zijn.. maar ik kom er zelf helaas niet uit. Heeft iemand enige idee wat ik 'vergeet' en of/hoe ik er voor kan zorgen dat ten alle tijden de gegevens uit rij 6 gebruikt worden?
Ik hoor heel graag.
MvG,
Daan