"vaste schijven uitschakelen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
ik wil mijn computer zo zuinig mogelijk laten lopen: het gebeurt nogal regelmatig dat mijn moeder op de pc gaat voor 5 minuten, mar ze sluit deze dan niet af en gaat er om het half uur 5 minuten op, maar het is dan idd niet nodig om af te sluiten(kan denk ik zelf ongezond zijn voor pc) maar nu heb ik ingesteld dat de pc na 10 minuten op stand by gaat, na 5 beeldscherm uitdoet en na een kwartier de vaste schijven uitschakelt, de eerste twee doet hij , mar de vaste schijven gaan volgens mij niet uit???

Mijn pentium 2 draait hier al ongeveer 4 jaar non stop dus schadelijk gaat het niet zijn. (ja ik zet hem wel af als het onweert maar voor de rest staat hij aan.
Hoe merk jij dat je vaste schijven niet worden uitgeschakelt.

als de tijd verstreken is, dan zie ik geen verandering( je zou tog tenminste verwachten dat er minder kabaal wordt gemaakt???) en dit zou tog ook moeten minder energie verbruiken(energiemeter tussen stopcontact en stekkerdoos van alles van computer blijft zelfde waarde aangeven)

Misschien een hele stomme opmerking, maar kan het zijn dat je hdd's dat ook moeten ondersteunen?

En wat is nu eigenlijk je doel, ik begrijp dat je moeder hem aan laat staan (wat niet schadelijk is), en ik neem aan dat zij ook de rekening van de stroom betaalt.:p

Hoi,

Je schrijft:

" nodig om af te sluiten(kan denk ik zelf ongezond zijn voor pc) ".
Het afsluiten van je pc en weer opstarten van je pc meerdere malen per dag is mijn inziens inderdaad niet bevordelijk voor je pc, maar dan met name voor je Harde schijven (op toeren komen, etc) dus volgens mij is het verstandiger om deze gewoon te laten draaien.
Mits je de stroomrekening hierdoor te hoog vindt oplopen, dan kan je beter gewoon je pc uitzetten, of je moeder achter de pc vastbinden ;)

hier staat de computer van s'ochtends 7.30 uur aan tot s'avonds 23.00 uur.al jaren zo en nog geen problemen dus gewoon aan laten staan is geen probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan