vaste tekst in stylesheet.php zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stigter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Ten eerste, ik ben absoluut een noob in php, nu heb ik de hele avond lopen zoeken naar een werkend script, maar wellicht dat hier wel een goede oplossing komt.

Ik heb nu op mijn homepage een foto-album dat door yourhosting word geleverd.. ik kan er heel erg weinig mee, maar toch, het werkt wel leuk.

Echter wil ik in mijn stylesheet nu de opmerking maken (dus zodat het op elke pagina te zien is) © miniatuurtraktoren.nl 2001-2005

Dit onderaan de pagina en gecentreert... is daar een phpscript voor? ik heb geprobeerd een template.html te maken, maar ook dit voldeed niet aan mijn wensen. (ik had dubbele scroll mogelijkheden en dat wil ik niet :confused:)

Of is dat wel de oplossing?

Denk dat de oplossing die je moet nemen echt is om eens HTML en CSS en mogelijk ook PHP te gaan leren, al heb je maar een basis dan kom je heel ver.

Dan kun je simpel iets toevoegen aan je php scripts endergelijke zaken. Maar als je zo iets hebt van nee.. teken dan eens uit wat je wilt en beschrijf het eens goed waar je wat wilt hebben. Misschien kunnen we je helpen!

ik begrijp je wel, ik wil zoiets als www.miniatuurtraktoren.nl/copyright.htm, of zie bijv. http://www.miniatuurtraktoren.nl/album/index.php (echter, deze is gewoon gedownload en hierna een beetje ge-edit door mij)

Waarbij dan de inline-frame variabel van grote is, maar zoals ik het nu telkens maak krijg ik 2 scrollbarren. Ook zou die inlineframe variabel moeten van bron.

Ik heb trouwens het idee dat mijn hostingprovider wat filetjes weglaat.. ik heb alleen de cssdata.php en stylesheet.php files in die gehele map staan nergens een ander soort file. (geen index.php of zo bedoel ik)

Maar als dit mijn verstand te boven gaat, helaas.. ik ben er nu al 2 volle dagen en avonden mee bezig, het wil mij niet lukken. Iemand die wil/kan helpen?

Ik zal nog even de cssdata en stylesheet toevoegen.. maar ik denk dat jullie net zoals ik hier weinig mee kunnen. (als tekstbestandje)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Even ter herinnering..
Yourhosting heeft dus bepaalde mappen afgeschermd, ook de footer.default mapjes.. zolang je die niet kan bereiken kan je dus ook niet editten..

Nou dat ik hier was achter gekomen heb ik maar zelf dat progje gedownload.. nu werkt het allemaal, precies zoals ik wilde..
Of ik genoeg verstand van PHP heb, nee.. maar door goed te kijken en het forum te raadplegen is het mij wel gelukt. Alleen hoe krijg ik de tekst gecentreerd in het midden? Moet je die aligntekst voor, of na de tekst neerzetten?

Zo zie je maar, ik ben nog steeds een noob kwa php..

het is mij gelukt hoor, maar vooral door van andere pagina's de bron te lezen, ben ik erachter gekomen hoe het moest.

In ieder geval bedankt voor het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan