• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vaste waarde halen uit keuze van 2 dropdown cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knuckles81

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2015
Berichten
3
Hi all!

Na een speurtocht op internet en veel proberen krijg ik het volgende niet voor elkaar:

Ik heb 1 cel (dropdown) met 3 tekst mogelijkheden (Ecto, Endo en Meso).
Daarnaast nog een dropdown cel met 4 tekst mogelijkheden (inactief, gematigd actief, actief en zeer actief)

Elke combinatie van de boven genoemde cellen heeft een verschillend vast getal als uitkomst die ik in een aparte cel wil weergeven.
Voorbeeld: Ecto inactief = 1,1
Meso actief = 1,6


Met een hele "lelijke" en lange ALS formule krijg ik het voor 1 reeks (bijv. ecto met alle vormen van activiteit) wel klaar gespeeld.
Maar zodra ik de reeks van "Endo" wil starten en inactief weer gebruik, dan werkt het niet. Achteraf heel logisch ;)

Alleen hoe ga ik dit wel voor elkaar krijgen?

Vooralsnog ben ik niet op zoek naar een uitgekauwde formule, maar een zetje in de goede richting zou ik zeker waarderen.
Dan kan ik weer even verder puzzelen.

groetjes
 
Maak een tabel waar je de gegevens kunt opzoeken. Zie vb
 

Bijlagen

  • Keuzelijstje met tabel.xlsx
    11 KB · Weergaven: 28
Met een formule kan ook wel maar is een stuk lastiger te onderhouden.

Even obv mijn voorbeeldje.

PHP:
=INDEX({2;3;4;5;6;7;8;9;10;11;12;13};VERGELIJKEN(B1&B2;{"Ectoinactief";"Ectogematigd actief";"Ectoactief";"Ectozeer actief";"Endoinactief";"Endogematigd actief";"Endoactief";"Endozeer actief";"Mesoinactief";"Mesogematigd actief";"Mesoactief";"Mesozeer actief"};0))

Als je er niet uit komt stel gerust en vervolgvraag maar dan graag met eigen voorbeeldje. En anders mag je de vraag op opgelost zetten.;)
 
Dank je wel VenA, het is me gelukt via de eerste manier die je bood.
Helemaal top!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan