vasteschijfstation niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

killinggamer

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2007
Beste mensen wie kan mij helpen ik zit met een rot probleem met me pc laatst wilde ik op mijn pc een game gaan doen wat ik altijd lekker doe maar plotsing toen ik me pc wou opgaan starten zie ik dit

Setup kan geen in uw computer vinden

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabirkant geleverd diagnostisch programma of installatie programma uit te voeren.

Dus ik heb ook al een reboot geprobeert maar dat wou ook niet baten en ik heb een MS 3609 als moederbord wie kan mij helpen please want mijn bank zaken en rekening zaken staan er ook op namelijk

Hoi !

Kijk eerst even in je BIOS of daar je HDD gevonden wordt !

Zo ja, kunnen we verder.

Greetz,

Harry.

beetje meer info over de bewuste pc is wel gewenst.
harde schijf info zo als sata,pata.
en welke schijf werkt er niet ?
start windows zelf ook al niet.

beetje meer info over de bewuste pc is wel gewenst.
harde schijf info zo als sata,pata.
en welke schijf werkt er niet ?
start windows zelf ook al niet.

en waar kan ik dat allemaal vinden? ik heb de papieren helemaal niet meer want ik heb hem 2 a 3 jaar geleden overgekocht van iemand namelijk en ben de gegevens ook al 2 jaar kwijt

Hoi !

In je BIOS de bovenste links !

Daar staan o.a. tijd en aanwezige HDD's.

Greetz,

Harry.

ehm dit staat er

Sys Date
Sys Time

Floppy Drive A
Floppy Drive B

Primary IDE Master
Primary IDE Slave
Secondary IDE Master
Secondary IDE Slae

Auto-Detect Hard Disk

Dat is et enigste wat staat ja en dan nog wat andere dingen achter die dinge wat ik neer gezet heb enzo

Greetz

killinggamer

Hoi !

Tja, het gaat erom wat er achter staat natuurlijk: achter primary/secundary IDE

Greetz,

Harry.

Ok ik heb weer gekeken en dit staat er nu

Primary IDE Master Cdrom
Primary IDE Slave Cdrom
Secondary IDE Master 30020MB
Secondary IDE Slae 80GB

Bedoel je ditte dan?

killinggamer

Hoi !

Zorg dat je HDD waar Windows op staat als primary master staat !

Je hebt er een rommeltje van gemaakt, het lijkt me het beste iemand met wat verstand van PC's te vragen je even te helpen.

Als Windows op de 80 Gig schijf staat, moet deze dus als primary master: d.w.z. jumpers goed zetten en IDE-kabels veranderen.

Succes,

Harry.

Hoi !

Zorg dat je HDD waar Windows op staat als primary master staat !

Je hebt er een rommeltje van gemaakt, het lijkt me het beste iemand met wat verstand van PC's te vragen je even te helpen.

Als Windows op de 80 Gig schijf staat, moet deze dus als primary master: d.w.z. jumpers goed zetten en IDE-kabels veranderen.

Succes,

Harry.

ja dus ik moet die brede lange kabels anders doen?

kan je et niet uit leggen hoe ik et allemaal moet doen dan kanik vandaag nog op me pc namelijk Bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi !

Oke: zet de IDE-kabel met het blauwe uiteinde in het blauwe IDE-slot op het MOBO.

Het andere einde komt in de HDD waar Windows op staat.

Daarvan moet de jumper op master staan (evt. cable-select, maar dat maakt het nog ingewikkelder)

De aansluiting in het midden van deze kabel zet je op de tweede HDD bijv.: hiervan moet de jumper op slave staan.

De tweede IDE aansluiting op het mobo komt op de 2 CD spelers: 1 met jumper op master, 1 met jumper op slave !

Lukt het je niet: vraag even hulp aan iemand die er verstand van heeft !!!!.

Succes,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan