vastgelopen module chp.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoopF

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2004
In bepaalde gevallen , bijv. als ik WS_ftp wil downloaden
of als ik op een hyperlink bij de zoekresultaten van windows-help klik treed steeds een fout op.
Ik word dan uitgenodigd microsoft over dit probleem te berichten en daarna wordt de bewerking beëindigd.
Ik heb van alles geprobeerd : geupdate norton, ad-aware, spybot, hestelpunt dat raadselachtig niet verder teruggaat dan 13 april 2004 , zelfs online virusscan doch daarbij treed dus dezelfde fout op.
Bij systeeminfo vind ik : vastgelopen module chp.dll versie 1.0.0.1

HELP !

Joop

Het is waarschijnlijk toch spyware. Plaats in dit bericht je Hijack-this log. Dus niet hier en niet in een ander topic.

aan megabit

aan megabit

Bedankt voor de reactie
maar het probleem is nu juist dat als ik hijack wil downloaden het probleem zich weer voordoet

Dat is vervelend. Dan moet je het even op een andere pc downloaden en het op een floppy/cd zetten.

Heb ik gedaan en heb gescand en heb de log geplaatst daar waar hierboven 'in dit bericht' staat.
Geen idee waar dat is. Eerlijk gezegd ben ik een leek op internet en is de structuur van deze site mij niet echt duidelijk. Sorry.

Typ bij start/uitvoeren msconfig in en ga naar opstarten en vink het bestand uit
start opnieuw op en zoek het bestand op en verwijder het

Ja ,eigenlijk dacht ik al dat je die bedoelde.
Maar die staat er dus niet bij.
Kan die dll dan gewoon weg ?

Oké , BEDANKT !

Dan ga ik shedderen.
Helaas moet ik nu naar bed doch morgen.........

By the way: wat is CWS en wat doet CWShredder ?

Geplaatst door JoopF
wat is CWS en wat doet CWShredder ?

CWS = CoolWebSearch: hele nare, hardnekkige, moeilijk te verwijderen spyware waarvan aan de lopende band nieuwe varianten verschijnen (bijvoorbeeld deze).

CWShredder is een klein programma dat speciaal is geschreven voor het verwijderen van browserhijackers uit de CWS-familie. CWShredder is van dezelfde maker als HijackThis.

Nou, volgens CWShredder was mijn systeem volkomen clean.
Dan ziet het er helaas toch naar uit dat ik de heleboel opnieuw moet formatteren. **** !
Anyway bedankt voor alle hulp.

Joop

Geplaatst door JoopF
Ja ,eigenlijk dacht ik al dat je die bedoelde.
Maar die staat er dus niet bij.
Kan die dll dan gewoon weg ?

Ja maar denk nietd at het lukt, typ bij start/uitvoeren eens regedit in en zoek daar naar chp.dll en verwidjer alles wat je vind, verwijder de dll daarna, wel even opnieuw opstarten

WOW ! Fantastisch !

Het is gelukt. 1000x dank!

Waar was die CHP.dll dan voor ?
Zal ik die ooit missen ?

Groeten Joop en nogmaals bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan