vastgelopen module hungapp

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Mijn XP loopt steeds frequenter vast met steeds verschillende programma's, bv IE, Photoshop, Word. In het logboek staat als bron: Application Hang. Meestal gaat het om
vastgelopen module: hungapp, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.
Wat doe ik daar aan? Gaat het om een beschadigde module ofzo die ik moet repareren of vernieuwen ofzo? Zo ja hoe?
Het verontrust me vooral dat het vandaag minstens 14x gebeurde. Taakbeheer kon het ook niet steeds oplossen en ik kon enkele keren alleen maar resetten.

Ik heb wel nog een kloon van de oorspronkelijk geinstalleerde XP (4 jaar geleden!) als reserve-opstart, die is overigens nooit geupdate. Kan ik daar misschien iets mee?
(onderdelen kopieeren bv)
 
Ja, uitgebreide schijfcontrole uitgevoerd met automatische reparatie. Heeft niks geholpen. IE bv loopt 1 van de 3 x vast direct bij het openen, ook als ik verder niets open heb. (zal dus ook geen geheugenkwestie zijn). De foutmelding in het logboek is iedere keer dezelfde: hungapp.
 
Ja, uitgebreide schijfcontrole uitgevoerd met automatische reparatie. Heeft niks geholpen. IE bv loopt 1 van de 3 x vast direct bij het openen, ook als ik verder niets open heb. (zal dus ook geen geheugenkwestie zijn). De foutmelding in het logboek is iedere keer dezelfde: hungapp.

Kan van alles zijn temeer omdat 't bij verschillende software gebeurt,spyware,malware,e.o.a. worm.Ik zou eerst de cpu eens monitoren d.m.v. taakbeheer en de processen eens in de gaten houden wanneer progs vastlopen en dan kijken wat de cpu belasting is,waarschijnlijk 100%.Ik zou ook 't netwerkverkeer 'ns monitoren.Dan zou ik eens opstarten in veilige modus en verschillende progs uitvoeren om te kijken wat er dan gebeurt.Dit alles om eventuele oorzaken uit te sluiten.Krijg je geen meldingen in de veilige modus dan zou ik gaan denken aan bepaalde software of aan Iexplorer.Kijk eens naar de invoegtoepassingen in IE en schakel evt.verdachte invoegtoepassingen uit! Installeer evt "autoruns" http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx voor uitgebreide diagnose.Draai evt.een anti spyware programma in veilige modus b.v. Spybot Search & Destroy o.i.d.
Kortom sluit zoveel mogelijk verdachte zaken uit dan komt de oplossing zeker in zicht.
 
Laatst bewerkt:
Weer een stapje verder denk ik, maar ik ben er nog niet zeker van: het lijkt er op dat Int.Explorer 7 hier de boosdoener is. (Of dat is het programma dat de meeste last van een vastlopende module hungapp heeft)
--Er is geen malware/virus geconstateerd (ik scan sowieso regelmatig met Ad Aware en Spybot).
--Als browser heb ik nu Firefox als standaard gezet, die heeft sowieso helemaal geen last van vastlopen, maar nu ik IE7 niet meer gebruik lopen ook de andere progs (tot nu tot, afkloppen) weer op rolletjes. Ik heb alleen een ook steeds vastlopend FTP-programma (CoffieCup) vervangen door een ander dat het nu prima doet (GoFTP)
--Bij het vastlopen loopt de CPU inderdaad naar 100. En ik kreeg het met taakbeheer vaker niet meer aan de gang, kon alleen maar resetten.
--Autorun: heb ik gedaan maar dat rapport met tig tabbladen duizelt mij als leek en daar kan ik geen zinnig touw aan vastknopen.
--Wat versta je onder "Invoegtoepassingen" in IE, wat kan verdacht zijn en wat kan ik uitschakelen?

Kan iemand er iets zinnigs over zeggen wat ik het beste kan doen met IE7 ? Niet meer gebruiken is me te simpel en misschien ook geen échte oplossing? Herinstalleren? Of is dat alleen symptoombestrijding?
 
--Wat versta je onder "Invoegtoepassingen" in IE, wat kan verdacht zijn en wat kan ik uitschakelen?

Kan iemand er iets zinnigs over zeggen wat ik het beste kan doen met IE7 ? Niet meer gebruiken is me te simpel en misschien ook geen échte oplossing? Herinstalleren? Of is dat alleen symptoombestrijding?

Invoegtoepassingen oftewel plug-ins,ga in IE naar extra-invoegtoepassingen beheren-invoegtoepaasingen in of uitschakelen en daar zie je vanzelf wat je bekend voor komt,de meesten zijn van Microsoft zelf,Java(Sun),Flashplayer(Adobe) komen waarschijnlijk ook voor.Kijk hier of er vreemde invoegtoepassingen bij zijn óók bij gedownloade active X besturingselementen(bij "weergeven" kun je voor meerdere opties kiezen,schakel evt. verdachte dingen uit je kunt ze altijd weer inschakelen,volgens mij zit daar ergens 't probleem.

IE.jpg

IE-1.jpg

IE3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou merk ik dat toch OutlookExpress ook nog wel eens vastloopt bv bij het openen van een een bericht waar een andere taalinstelling gevraagd wordt om de tekens juist weer te geven. ook weer dezelfde module hungapp.
Is dat een aanwijzing waar ik het moet zoeken?

Outlook liep eerst ook vast (met IExplorer) als ik op een link in een bericht klikte dat naar internet verwees. Maar dat gaat met Firefox wél steeds goed.
 
Herstel IE anders eens naar de standaardinstellingen bij geavanceerd en onderaan in 't venster "opnieuw instellen"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan