Vastgelopen pc na installeren Direct X

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mamanon

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Berichten
23
HELP!
Gisteren op de (bridge) PC van Oma geprobeerd een spel te installeren. Daarvoor was een nieuwere versie van Direct X nodig, die we vanaf de spel CD_ROM hebben geinstalleerd.
Na installatie moest de computer opnieuw worden opgestart.. en dan krijg je de melding dat ie de config bestanden gaat bijwerken waarna ie direct in een repeat message schiet:
Windows kan bestand %1 niet bijwerken vanaf %2

We kunnen niet in Windows komen - wel in MS-DOS via de rescue-diskette.
De computer lijkt ook de CD_ROM speler niet meer te herkennen.. geen enkele letter geeft BINGO!

Heeft iemand een idee?
Alvast dank!
 
HELP!
Gisteren op de (bridge) PC van Oma geprobeerd een spel te installeren. Daarvoor was een nieuwere versie van Direct X nodig, die we vanaf de spel CD_ROM hebben geinstalleerd.
Na installatie moest de computer opnieuw worden opgestart.. en dan krijg je de melding dat ie de config bestanden gaat bijwerken waarna ie direct in een repeat message schiet:
Windows kan bestand %1 niet bijwerken vanaf %2

We kunnen niet in Windows komen - wel in MS-DOS via de rescue-diskette.
De computer lijkt ook de CD_ROM speler niet meer te herkennen.. geen enkele letter geeft BINGO!

Heeft iemand een idee?
Alvast dank!
wat voor versie van windwos heeft ze?
stoere oma mijnes msn niet en doet zelfs helemaal niks met computers
 
Welkom op Helpmij. :)

Je vraag is verplaatst naar de Win ME sectie.
 
Nee, computer volgens oma zonder ME schijf gekregen.
Heb wel een Bootdisk Windows ME gedowned, maar die kan ik wel branden... maar niet lezen omdat ie de CD Rom speler niet ziet.
 
kijk eens of hij hem in de BIOS wel ziet.

onder het opstarten op del f1 f4 f10 of f11 of iets wat daar op lijkt drukken.

als hij daar wel tussen staat moet het mogelijk zijn om daarvanaf te booten.

maar als hij hem daar niet tussen ziet staan zou ik kiezen voor de cmos clearen of wat misschien ook al helpt (hoef je je pc niet open te schroeven) de instellingen op default zetten.
 
Heb Bootfile gebrand, met NERO, met een opstartbare cd, in DVD brander (want oma heeft een cd speler EN een dvd brander) gedaan.. hij start opnieuw op.
Geeft nu melding:
BAD OR MISSING FILE: DRDOS\SCDD.SYS
Press any key..
en dan hangt ie!
 
ik weet veel maar deze heb ik nog nooit van gehoord weet je zeker dat je hem goed heb over getikt?

zelfs google heeft maar 3 resultaten.
 
Ja, echt goed getikt.. nog een keer gekeken!
Hebben nu bedacht om het bootbestand van schijf even via (onze oude compu) te runnen zodat ie een diskette kan aanmaken.. want hij zoekt het bestand in A:!
 
Ja, echt goed getikt.. nog een keer gekeken!
Hebben nu bedacht om het bootbestand van schijf even via (onze oude compu) te runnen zodat ie een diskette kan aanmaken.. want hij zoekt het bestand in A:!
so slimme meid/boy

en werkte het? en wat zij je bios? probeer aan een XP cd te komen zitten zoveel mogelijk heden op om te herstellen en weet ik het niet wat.
 
t duurde even, oude compu met oud beeldscherm werkte niet, dus nieuw beeldscherm aan oude, diskette beschreven, kabels weer om, oma weer aan oude beeldscherm.. pfff.
Er komt nu ineens een CD-Rom device driver voorbij, met (TOMATO ??) Drive R en Drive S, maar die zijn weer niet te benaderen!(Not ready reading drive R..) en voor de rest gebeurt er helemaal niets! In Bios zie ik geen veranderingen.
Balen!

Gaan nu een SCANDISK doen... duurt twee-en-een-half uur... dus we gaan naar bed. Morgen verder!
Bedankt zover voor het meedenken!
Manon
 
Laatst bewerkt:
De systeemscan heeft niet geholpen!:(

Inmiddels hebben we wel een recovery CD voor Windows Me, maar die hoort bij een Fujitsu Siemens PC
en die vastgelopen Oma PC is een NEXT.

Weet iemand waar je een recovery cd vandaan kunt halen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan