Vastlopen Acer op Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevar

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2006
hi,

mijn acer pc start soms op en soms niet.
als het helemaal opstart en ik draai wat updates en opnieuw opstart en dan blijft ie weer hangen tijdens het opstarten.
opstarten met opstartherstel... zelfde euvel.
opstarten in veilige modus lukt wel.

kan iemand mij verder helpen?

alvst bedankt

Updates, dat is rekbaar!

Welke updates dus en als ze mislukken wel foutcode krijg je erbij.
Windows Update?
Dat kan je via mislukt de foutcodes in eeld brengen.

dat weet ik namelijk niet. het start ook niet meer op, alleen in veilige modus. weet dus niet of ze gelukt waren of niet.
vorige week ging het soms wel helemaal aan maar deze week blijft het alleen maar hangen tijdens het opstarten. de ene keer eerder dan de andere.

Heb je wel lang genoeg gewacht na het herstarten na de updates.
Dat kan soms behoorlijk lang duren.

als het goed is wel en volgens mij is daarna bij de herstart blijven hangen.
maar eerlijk gezegd het is een week of 2-3 geleden en weet het niet zo goed meer.

kan ik ook update draaien in veilige modus?

Je zal op zijn minst Internet moeten hebben.

Heb je een installatieDVD van Vista.
Start er mee op ( in bios cedrom 1e opstartitem instellen) en voer opstartherstel uit.

was toevallig weer een poging gaan wagen met opstartherstel en is gelukt.
apparaat is volledig opgestart.

maar wat nu. mijn ervaring is dat als ik het nu opnieuw opstart het vastloopt.
wat kan ik nu het nog doet het beste doen?

Wat is dan het probleem?
Het niet kunnen installeren van Updates?

Kijk eerst eens in de Updategeschiedenis wat de oorzaak van het mislukken van de updates was.
Je zier er foutcodes staan.

probleem is dat laptop regelmatig blijft hangen bij opstarten. lukt vaker niet dan wel om op te starten. hierdoor kunnen de updates ook niet gedraaid worden.

windows defender is bezig met een scan durf ik niet meer te stoppen en defragmanteren duurt nu vrij lang maar wacht nog even af.
uit de foutcodes kom ik niet uit. heb wat ik kon gedaan volgens de instructies per foutcode en ga zo als defender klaar is een poging wagen te updaten

oke...
gisteren tot na middernacht updates geïnstalleerd en na 2 herstart was alles geïnstalleerd en laptop netjes afgesloten.
vandaag weer aangezet en bleef bij inlogscherm hangen. ben maar wat anders gaan doen en 30-45 min lukte het wel. wat programmas geopend en getest. en vervolgens weer uitgezet. nu nogmaals aangezet en blijft weer hangen!

enig idee waar het aanligt? en hoe te verhelpen?

ik er achter dat als ik op het voorste stuk van laptop druk, waar er geen toetsenbord zit, dat ie dan door gaat en niet blijft hangen. maakt overigens niet uit of ik het links of rechts doet. beetje schudden helpt ook.

vind het raar, maar heeft iemand ervaring hiermee? en wat is de oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan