Vastlopen bij gebruik hardwareversnelling full screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul1985

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2003
Ik zit weer eens met een klein probleempje:

Iedere keer als ik bijvoorbeeld een spel wil opstarten in full screen modus met hardwareversnelling aan Loopt de computer volledig vast. Ik kan er dan echt helemaal niks meer mee doen.

Ook bij het testen met dxdiag loopt de computer vast wanneer hij fullscreen wil testen. Alleen wanneer ik alle versnellingen uitschakel kom ik normaal door de tests heen.

Ik heb de computer al geformatteerd en windows opnieuw geinstalleerd. Tevens doet hij dit bij alle drivers van Nvidia. Zowel oude uit de periode wanneer de computer het nog prima deed als de nieuwsten.

Is er iemand die een idee heeft waardoor dit komt en misschien een oplossing weet??

-----------------------
Windows XP Home NL
AMD Athlon XP 2000+
256 MB SD RAM
Geforce 4 MX 460
Moederbord iets in de vorm van AOPEN AK73

Hmm ik had eigenlijk gehoopt zoiets pas als laatste te hoeven proberen. Aangezien daar toch aardig wat werk in zit...

Nou dat is niet veel werk hoor als je een vidoekaart onboard hebt (dus standaard op t moederbord) is t gewoon een kwestie van de stekker van de monitor wisselen en de geforce kaart er ff uit halen

Ok andere videokaart geprobeerd. (TNT2 M64) Daarbij doen alle hardwareversnellingen het wel.. Misschien dan toch maar tijd om op zoek te gaan naar een andere videokaart? Of is er toch nog iemand die een andere oplossing weet...

Ik heb iets dergelijks eens meegemaakt.
Computer liep dan niet vast, beeld was gewoonweg verdwenen, volledig zwart scherm.
Bleek dat de monitor de refrehsrate niet aankon.
Probeer het eens met je refreshrate op het laagst, probeer eventueel ook eens op een andere monitor.

hmm nee daar ligt het niet aan. Het beeld wordt trouwens ook niet zwart, maar blijft gewoon stilstaan.

Ik neem aan dat je ook de laatste directX hebt geinstalleerd? 9.0c is de laatste nieuwe...

Videokaart al eens volledig verwijderd(via apparaatbeheer) en opnieuw geinstalleerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan