vastlopen bij welkomscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevendc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
hoi hoi,

Ik heb ff een vraag, ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.
Ik heb hier een laptop (compaq Evo N600c) staan waar een hoop problemen mee waren. De Laptop is niet van mij, maar ik probeer hem te herstellen.
Er stond geen antivirus op of iets dergelijks waardoor hij vol stond met trojans en andere spyware. Hij starte nog wel op maar sloot zichzelf na 10sec wegens ernsitge fout. Ik heb de pc opgestart in laatst bekende goedwerkende instellingen en heb dan met een paar programma's gescant waarbij ik meer dan 500 virussen en spyware heb verwijdert. De pc loopt terug vlotjes nu maar er doet zich soms nog 1probleem voor.
Als ik opstart en ik kom op het welkomscherm, dan kan ik geen gebruiker aanklikken. Ik kan de muis wel bewegen, maar hij beziet de koppelingen (gebruikersknop) niet als koppeling. Het lijkt dus gewoon een foto waar ik over ga met m'n muis.
Als ik de inlog manier verander zodat je een naam moet invullen, loopt hij daar niet vast. Maar dan staat het toetsenbord in QWERTY. Ik heb al gekeken bij msconfig maar daar kan ik de taal van het toetsenbord niet aanpassen.

Heeft iemand een idee waarom hij vastloopt op het welkomstscherm en hoe ik dat kan oplossen? En hoe ik eventueel de toetsenbordtaal in dos aanpas?

Alvast bedankt

Mvg Steven

Download en installeer TweakUI voor Windows XP. Ga in dat programmaatje naar Logon, linksonderaan en klik daar op. Haal de vinkjes weg voor alle inloggers, behalve die voor jouw gebruikersnaam. Herstart de PC. Als het goed is krijg je nu geen inlogscherm met een gebruiker, maar een blauw scherm met het woord Welkom, waarna Windows XP normaal doorstart naar je Bureaublad. Je moet dan wel in Configuratiescherm, Gebruikersaccounts, de optie Welkomscherm aangevinkt hebben staan. Laten we eerst kijken of dit gaat werken.

Download en installeer TweakUI voor Windows XP. Ga in dat programmaatje naar Logon, linksonderaan en klik daar op. Haal de vinkjes weg voor alle inloggers, behalve die voor jouw gebruikersnaam. Herstart de PC. Als het goed is krijg je nu geen inlogscherm met een gebruiker, maar een blauw scherm met het woord Welkom, waarna Windows XP normaal doorstart naar je Bureaublad. Je moet dan wel in Configuratiescherm, Gebruikersaccounts, de optie Welkomscherm aangevinkt hebben staan. Laten we eerst kijken of dit gaat werken.
Ok dat heb ik gedaan. Hij start nu wel normaal op maar hoe kan ik nu nog een andere account openen? Er staan in totaal 3 accounts op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan