Vastlopen computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowriderluuk

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2008
Ik heb een computer uit 1998 met windows 98 Pentium II en 64 MB Ram
Hij heeft altijd goed gewerkt, maar de laatste tijd loopt de computer steeds vaker vast telkens vlak nadat hij wordt opgestart. :mad::mad:
Dus hij start volledig op en na ca. 2 minuten loopt hij vast zonder een knop aan te raken.:eek:
Dan reset ik hem en wacht tot hij weer vastloopt en dan reset ik hem weer etc. etc.:evil:
Dat moet ik een stuk of 10 x herhalen tot hij na ca. een half uur niet meer vast loopt en het daarna goed blijft doen, alsof hij eerst warm moet draaien.
Het is tenslotte een oudje.
Dat ritueel doe ik elke dag als de computer opgestart moet worden. Erg lastig.
Is dit ouderdom of anderszins en wie heeft hier een oplossing voor??? :D:D:thumb:

Met respect een echte ouwe taaie...:)

Krijg je ook foutmeldingen bij het vastlopen ? of bevriest het gewoon. Zie je bij apparaatbeheer vreemde tekens of uitroeptekens ? Rare geluiden ?

Heb je de pc wel eens schoongemaakt in de afgelopen 10 jaar ? Stof dus.

Laatst bewerkt:
Fred, het beeld bevriest gewoon en de enige oplossing is resetten, bij apparaatbeheer staan geen rare tekens.
Het toestsenbord en muis zijn compleet buitenspel gezet en reageren nergens op.
Er komen ook geen rare geluiden uit of anderszins.
Enige minuten na het resetten gebeurt hetzelfde. Pas na ca. 10 x resetten en 1/2 uur verder is de computer blijkbaar
warm genoeg om aan te blijven en normaal te funcioneren.
Ook heb ik al veel software verwijdert en met CCleaner en Regcure hou ik de boel schoon maar dat helpt niet.
Pasja, ik zal de computer schoonblazen met de compressor en kijken of de koelvinnen bij het opstarten goed werken.
Als de computer eenmaal warm is en geef het commando Start/afsluiten/opnieuw opstarten blijft hij gewoon aan.

Laatst bewerkt:
Ik heb de kap er af gehaald en heb ontdekt dat de ventilator voor de koeling van de harde schijf niet draait dus waarschijnlijk kapot is.
Ik zal informeren naar een nieuwe, wordt vervolgt !!!

Het de ventilator van de voeding die kapot is en die is niet meer leverbaar.:mad:
Het is de Global fan S 011388.:D
Wie weet er nog 1 ???? :rolleyes:

Als de ventilator van de voeding kapot is moet je volgens mij een hele nieuwe voeding kopen

Maar je had het eerst over:
Ik heb de kap er af gehaald en heb ontdekt dat de ventilator voor de koeling van de harde schijf niet draait dus waarschijnlijk kapot is

Beste Fred,
Hierbij mijn verontschuldigingen, ik ben maar een leek op PC gebied.:o
Aan de achterzijde zit de aan/uit schakelaar met daarnaast een ventilator.
Als je de kap er af haalt zit op die plaats een soort gesloten behuizing waarvan
ik dacht dat daar de harde schijf in zou zitten, maar bij het uit elkaar halen bleek daar
geen cd in te zitten.:mad:
Dus zal het inderdaad de voeding wel zijn.:D
Als ik het zo bekijk zit de harde schijf in een zwarte platte behuizing
ca. 10 x 10 x 2 cm. op het moederbord vastgekoppeld.
Dus de Blobe Fan nr. S 011388 is kapot.
Heb enkele toeleferanciers gebeld en deze Fan blijkt te oud en dus niet meer leverbaar te zijn, helaas.:eek:
Als het in zijn geheel met voeding geleverd moet worden kan ik het beste op zoek
naar een 2e handse voeding. Wie kan dat leveren ????:confused:

Even voor de zekerheid nog: Als er uit die zwarte doos allemaal kabels komen dan is het inderdaad je voeding.:)

Je hebt waarschijnlijk niet zo'n zware voeding nodig voor deze pc. 350 watt ruim voldoende en eerlijk gezegd kost dat ook nieuw maar een paar tientjes ander marktplaats misschien

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan