Vastlopen door conflict Norton & McAfee??

Status
Niet open voor verdere reacties.

nanko013

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2001
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een proefversie van Norton op mijn pc. Nu heb ik net McAfee geinstalleerd omdat ik die persoonlijk beter vind. Dat ging allemaal prima... maar nu loopt mijn pc continu vast! Ctrl Alt Del werkt ook niet meer.

Ik moet mijn pc dus opnieuw opstarten. Maar zodra hij opgestart is loopt hij direct weer vast. Ik vermoed door een conflict tussen McAfee en Norton omdat ik voorheen totaal geen problemen had.

Ik zou dus graag McAfee weer willen verwijderen van mijn pc maar via de normale weg is dit dus voor mij onmogelijk.

Heeft iemand een idee hoe ik toch weer van McAfee af kan komen? Xp heeft toch een functie waarmee je oude instellingen weer terug kan krijgen? Of is het anders mogelijk om via DOS ofzo op te starten?

Hoop dat een van jullie me kan helpen!

Nooit 2 virusscanners door elkaar gebruiken, die gaan elkaar als virussen zien...

Als je systeem herstelpunten hebt kun je het proberen terug te zetten naar de datum dat alles nog goed was .
Start >programma`s>Bureau-accessoires>systeemwerkset >systeemherstel daar even kijken of je een herstelpunt hebt .

In veilige modus opstarten en dan norton verwijderen

Groeten Oossie

Het probleem is dus dat ik niets kan uitvoeren via de normale weg... het startmenu kan ik dus ook niet bereiken. Zodra ik start namelijk aanklik staat de pc weer vast...

Zijn die herstelpunten dan niet via een andere weg ofzo te bereiken? Ik heb zelf trouwens nooit een herstelpunt gemaakt... doet XP dit vanzelf?

Verwijderen van McAfee Personal Firewall

Windows XP tcp/ip functies en de internet verbinding raken verstoord na verwijdering van McAfee Personal Firewall.

Meerdere gebruikers blijken problemen te hebben met McAfee Personal Firewall. Niet wanneer hij is geïnstalleerd maar na het verwijderen ervan. Het laden van webpagina's is niet meer mogelijk. Ook het "pingen" via URL lukt niet meer evenals het niet meer kunnen vernieuwen van hun IP adres via het ipconfig/renew commando. Oorzaak is een bug in de uninstaller van Windows XP welke u vindt onder software in het configuratiescherm ( programma's wijzigen of verwijderen).
Wanneer u McAfee Personal Firewall wilt verwijderen dient u hier het un-installprogramma voor te gebruiken van het product zelf. ( vaak te vinden in de map van het programma in het menu Start--Alle Programma's.)

Hoe kom ik bij Xp dan in de veilige modus? Als ik op F12 druk dan krijg ik allerlei opties te zien maar niet de "veilige modus"

Geplaatst door oossie
In veilige modus opstarten en dan norton verwijderen

Groeten Oossie

waarom norton als hij vraagd dat hij mc afee wil verweideren?

XP kan ook zelf een herstelpunt gemaakt hebben , maar ik begrijp dat je de eerder genoemde opties nog niet gedaan hebt start je pc en hou daarbij F8 ingedrukt tijdens opstarten je krijgt dan een meneu die je met je pijltjes toets kunt bedienen kies voor in veilig modus en probeer dan de oplossingen uit te voeren .

P.S Zo kun je norton verwijderen op de juiste manier :
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2001092114452606

Echt super jullie snelle reacties!!!!

Ik heb de pc in de veilige modus opgestart en nu heb ik het programma gewoon kunnen verwijderen!

Heel erg bedankt allemaal!

Nanko

Geplaatst door seeburg100

hij wil norton niet verwijderen maar MCAFEE

Je hebt gelijk en heb daar ook een oplossing voor aangedragen , ging er vanuit dat als ie mcafee niet kon verwijderen dan norton maar te verwijderen als er maar een verwijderd werd :D

En nanko013 niks te danken en kom gerust terug ik vond de reactie`s ook supersnel ze zaten er bovenop :D

Geplaatst door roby

Je hebt gelijk en heb daar ook een oplossing voor aangedragen , ging er vanuit dat als ie mcafee niet kon verwijderen dan norton maar te verwijderen als er maar een verwijderd werd :D

En nanko013 niks te danken en kom gerust terug ik vond de reactie`s ook supersnel ze zaten er bovenop :D

het maakt niets uit hoor roby, maar ik zou nooit norton eraf gooien, voor MCAfee, maar dit is zeer persoonlijk, waarschijnlijk omdat ik met norton goede ervaringen heb?:D en nanko013 ja dit was echt super snel he!:thumb:

Ga ik in mee al heb ik geen vergelijking met die proggie`s ik draai al 8 jaar norton :D

Echt enorm snel ja! Daar kan een helpdesk van een of ander duur merk niet tegenop hoor...

Maar daarom kom ik hier ook altijd voor mijn probleempjes terug. Goede, snelle antwoorden en mensen die tenminste écht verstand ervan hebben... das bij zo'n telefonische helpdesk wel eens anders... :p

Sorry, ik had de vraag verkeerd gelezen

Groeten Oossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan