• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vastlopen in ALS+vertikaal zoeken formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Testje123

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2018
Beste lezers,

Ik ben bezig met het bouwen van een (voor mij) complex Excel bestand. Ik ben hierin een heel eind op weg en mis nog net 1 formule om de cirkel rond te krijgen. Na veel zoeken op internet en proberen kom ik hier helaas niet uit en ben op zoek naar iemand die mij hierin verder kan helpen.

De situatie / vraag
Ik wil graag van mezelf in beeld brengen wat ik van een bepaalde categorie heb gedaan en deze productiviteit uiteindelijk zichtbaar maken naar grafieken. Dit ovezicht maakt onderdeel uit van een grote speadsheet waarin ook de producties van mijn collega's staan.

In de kolommen B t/m I staat per categorie (Uit - Ges - Vo - InP) vermeld wie dat gedaan heeft (een 1-tje) en in welke week (een getal). In de kolommen K t/m N wil ik hiervan graag per week de som vermeld zien staan.

Ik dacht aan ongeveer de volgende formule: ALS in kolom B een 1 staat (= weeknummer), dan alle 1-tjes optellen in kolom C (= wie) welke staan in de rij waar in kolom B de 1 staat. Deze formule zou dan komen in kolom K5 (=totaal week 1 van categorie 'Uit'.

Wie zou mij op weg kunnen helpen met het opbouwen van deze formule?

Bijlagen

Ik heb niet in het bestandje gekeken, gaat niet op de IPad.
Zou de Formule Somproduct wat zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan