vastlopen laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

oasis_nl

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2004
sinds enige dagen loopt mijn toshiba satellitte 1800 laptop geregeld vast. Het beeld bevriesd dan volledig en de laptop is dan slechts nog uit te schakelen. Een herstart lukt meestal niet in 1 keer, pas nadat ik een beetje op de behuizing heb lopen kloppen ongeveer op het punt waar de harde schijf is ingebouwd. Temperaturen zijn allemaal goed, schijf is gescand op fouten. Heb een nieuwe installatie reeds gedaan (ook in 3 keer daar de laptop tijdens de installatie bleef hangen).
Heb zelf het gevoel dat de HD een beetje aan het overlijden is, iemand nog suggesties of tips over hoe te testen??

kun je geen tooltje downloaden waarmee je schijf kunt testen (op de site van de fabrikant, uiteraard dan op een andere pc, zou moeten op een diskette passen)

Controleer je geheugen kaartje eens, deze kan los zitten.
Haal hem eruit en plaats em weer goed terug.

groetjes speedtouch

Bedankt voor de reactie, maar heb het geheugen ook al getest met memtest86 en gaf in het geheel geen fouten aan, conclusie zou dus mogen zijn dat het geheugen goed is.
Heb de HD even uit de laptop genomen, en op het moment dat ik hem kantel hoor ik iets rammelen binnenin, lijkt mij ook niet goed. Net alsof die naaldjes of zo (of hoe werkt zo'n HD precies) niet helemaal lekker zitten en daardoor dus vastloopt, zeker in combinatie met het kloppen op de behuizing die tijdelijk het probleem oplost.

Als je iets hoort rammelen dan heb je kans dat de arm de platters beschadigt, het is volgens mij niet verkeerd om een nieuwe HDD te plaatsen, je kan evt de HDD testen met een tooltje van de fabrikant ( skelle heeft het ook al aangegeven )

groetjes speedtouch

Heb wel op de site van toshiba gezocht, maar helaas geen tool kunnen vinden voor het testen van de HD, in een andere pc testen is helaas geen optie voor me daar het een laptop betreft met een 2,5" HD en verder geen beschikking heb op de andere pc's voor deze aansluiting.
Mochten jullie aanwijzingen hebben over waar de testtool te vinden houdt ik me erg aanbevolen.

de laptop heeft ondertussen een nieuwe harde schijf, ook dit loste het probleem nog niet op. In een "dappere poging" het apparaat open te schroeven kwam ik tot de conclusie dat als de schroefjes van de behuizing niet te strak zijn aangedraaid de laptop wel weer stabiel loopt. Draai ik de schroefjes "strak" aan loopt het systeem weer vast. Zou mij lijken dat er ergens een slecht contact is maar waar? daar het een laptop is niet zo makkelijk uit elkaar te halen als een normale desktop pc. Dus laat het voorlopig maar even hierbij, voor nu werkt het maar het vertrouwen in het apparaat is wel even weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan