beste allemaal,
toen ik laatst mijn pc weer probeerde op te starten, kreeg ik het scherm dat hij in fase 3 van 3 was, met een update te installeren. ik dacht oke, dat komt vaker voor.
echter, hij bleef op 0% en ging weer rebooten, telkens weer.
uiteindelijk ben ik via systeemherstel naar een datum voor de update gegaan.
toen zette ik mijn pc uit en startte hem opnieuw op, en weer gebeurde hetzelfde!
als ik nu dus mijn pc wil opstarten, dan komt ik dus telkens weer in de eindeloze cirkel van dat de pc wil updaten, maar dat dit niet lukt.
ik dacht, dan verwijder ik die updates en zorg ik ervoor dat hij deze niet meer pakt als update,
maar wat blijkt nou, ik kan ze niet verwijderen. in de lijst met geïnstalleerde updates staan ze wel, maar bij het scherm om te verwijderen, staan ze niet.
het gaat over de volgende twee updates:
Definition Update for Windows Defender - KB915597 (Definition 1.41.625.0)
Windows Update-agent 7.2.6001.784.
verder werkt nu ook windows update niet meer met de volgende foutcode:
80073712.
ik had laatst last van het virtumonde virus, dus dacht ik dat het hierdoor nog kon komen.
na te hebben gescand met avg, ad-aware, spybot S&D en malwarebyte kwam er niks uit, zelfs geen spoortje van het virus.
ik hoop dus dat jullie mij nu kunnen helpen.
groet,
lordfreak
edit: na de computer weer op te starten, weer hetzelfde probleem.
systeemherstel werkte nu ook niet meer.
ik heb dus vista opnieuw geinstalleerd
toen ik laatst mijn pc weer probeerde op te starten, kreeg ik het scherm dat hij in fase 3 van 3 was, met een update te installeren. ik dacht oke, dat komt vaker voor.
echter, hij bleef op 0% en ging weer rebooten, telkens weer.
uiteindelijk ben ik via systeemherstel naar een datum voor de update gegaan.
toen zette ik mijn pc uit en startte hem opnieuw op, en weer gebeurde hetzelfde!
als ik nu dus mijn pc wil opstarten, dan komt ik dus telkens weer in de eindeloze cirkel van dat de pc wil updaten, maar dat dit niet lukt.
ik dacht, dan verwijder ik die updates en zorg ik ervoor dat hij deze niet meer pakt als update,
maar wat blijkt nou, ik kan ze niet verwijderen. in de lijst met geïnstalleerde updates staan ze wel, maar bij het scherm om te verwijderen, staan ze niet.
het gaat over de volgende twee updates:
Definition Update for Windows Defender - KB915597 (Definition 1.41.625.0)
Windows Update-agent 7.2.6001.784.
verder werkt nu ook windows update niet meer met de volgende foutcode:
80073712.
ik had laatst last van het virtumonde virus, dus dacht ik dat het hierdoor nog kon komen.
na te hebben gescand met avg, ad-aware, spybot S&D en malwarebyte kwam er niks uit, zelfs geen spoortje van het virus.
ik hoop dus dat jullie mij nu kunnen helpen.
groet,
lordfreak
edit: na de computer weer op te starten, weer hetzelfde probleem.
systeemherstel werkte nu ook niet meer.
ik heb dus vista opnieuw geinstalleerd
Laatst bewerkt: