vastlopen pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

lekkerkerk

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
mijn win 98 pc loopt vast als ik er mee werk:S het gebeurt vaak als ik op een pictogram van een programma druk. de pc kan bijv wel de hele nacht aanstaan zonder vast te lopen

hij is stofvrij
win 98 net opnieuw geinstaleerd
192 mb geheugen
10 GB harde schijf (3 partities)
verdere info nodig?

Laatst bewerkt:
Heeft het koelblok van de cpu warm(hoe snel is je cpu trouwens) draai eens memtest86

Heeft het koelblok van de cpu warm(hoe snel is je cpu trouwens) draai eens memtest86

umh. ik ben niet zo technisch..:shocked: kan je misschien iets meer uitleggen? welke memtest86 moet ik downloaden op die site daarvan?

Als je kast open is, dan zie je een koeler, met daaronder een ijzeren blok. Voel eens(terwijl de pc juist is vastgelopen) of die warm is en of de koeler uberhaupt draait.

Mijn PC loopt ook vast, maar dan op bepaalde bewegende flashsite's

Hallo,

Mijn PC loopt ook regelmatig vast,
Maar dan op bepaalde flashsite's (website's die bewegende beelden bevatten)

Ik heb mijn PC helemaal stofvrij gemaakt en windows geformateerd en opnieuw geinstaleerd maar het probleem blijft.

Ik zat zelf te denken aan videokaart ofzo, maar dat denk ik niet want spelletjes die ik speel op internet die werken gewoon perfect.

Het beeld bevriest als hij vastloopt, de enige optie wat ik dan nog kan doen is de PC opnieuw opstarten met behulp van de Resetknop, want muis reageerd niet meer en toetsenbord ook niet.

Dit zijn wat voorbeelden van website's die bij mij vastlopen:

* www.casema.nl (als ik wat aanklik en er vervolgens een animatie verschijnt)
* www.luckyday.nl (wijst voorzich, website helemaal bewegend op het begin)
* www.lotto.nl (Soms loopt deze vast)

Misschien hebben jullie wat tips? of hebben jullie dit ook wel meegemaakt?[/SIZE][/SIZE]

Laat het even weten! :thumb: Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Mja, windows 98 is nu ook niet zo stabiel als het gaat om flash, maar het zou beter zijn als je een eigen topic start in plaats van dat van een ander te kapen, aangezien jouw probleem enkel is bij flash. Bij dat van de TS is het veel vaker.

Als je kast open is, dan zie je een koeler, met daaronder een ijzeren blok. Voel eens(terwijl de pc juist is vastgelopen) of die warm is en of de koeler uberhaupt draait.

hij draait en is niet warm.(niet noemenswaardig) het gebeurt spontaan als ik bijv een programma wil starten. dan druk ik op het pictogram en dan bevriest mn beeld! de pc verder doet niets alleen brand het oranje lampje van activiteit in de pc constant! de koeler blijft gewoon draaien!

je had het echter ook over memtest. waar moet ik welke downloaden?

Dan zal het de temperatuur niet zijn.

http://www.memtest86.com/#download0

download dit progje en zet het op diskette. Start je computer opnieuw op met die diskette erin en zorg ervoor dat je pc opstart vanaf floppy(dit kun je in de bios instellen, maar normaal is het al zo) Laat memtest86 gedurende 10 uren lopen. Als hij fouten geeft, dan is het een teken dat je ramgeheugen kapot is, om dan te testen welk latje kapot is, test je ze daarna 1 voor 1. Vind je het kapotte latje, dan moet je dit vervangen door een ander en je pc werkt weer. Ik denk dat je 128 en 64 ram hebt, mocht het het latje van 64 zijn dat kapot is, dan zou ik persoonlijk geen nieuw van 64 meer kopen, maar meteen een van 128.

Als memtest86 geen fouten geeft, dan meld je het hier en dan zoeken we verder.(Maar ik denk dat het geheugen kapot is.)

ik heb de pc geprobeerd met eerst alleen die van 64 en daarna alleen die van 128 mb erin en bij allebei bevroor het beeld steeds.

trouwens, ik heb bij het opstarten ook het probleem soms dat het beeldscherm helemaal niet aangaat. ik weet niet of dit er mee te maken heeft. normaal gaan dan eerst de 3 lampjes op het toetsenbord knipperen en hoor je een piepje uit de systeemkast en gaat daarna gelijk floep het beeldscherm aan. als het beeldscherm niet reageerd hoor je de piep en zie je de lampjes op het toetsenbord niet!

Download - Linux Memtest86 v3.2 Source and binary Package

Deze moet je nemen

Download - Linux Memtest86 v3.2 Source and binary Package

Deze moet je nemen
als ik dit progje opsla op de diskette die voor de rest leeg is geeft hij:

"ongeldige systeemdiskette.
Vervang de diskette en druk op een toets"

Download - Pre-Compiled Memtest86 v3.2 installable from Windows and DOS

Probeer deze eens: die werkt bij mij wel. Je moet het bestandje unzippen en daarna op install drukken.

hij draait:D wanneer kan ik zien dat hij klaar is? en hoe kan ik zien als er wat fout is?

hij is nu met z'n 7e rondje bezig (6 pass) en heeft bij errors nog 0 staan.
hij draait 2:51!. moet ik hem deze nacht aan laten staan?

memtest gaat oneindig ver door. Je moet hem ongeveer 10 uren laten draaien om ongeveer zeker te kunenn zijn. Beste is inderdaad om hem vanacht door te laten draaien. Soms treden er pas na 6 uren fouten op. Morgen zit ik op school, dus is het misschien goed om al een eventuele volgende oplossign te geven: als memtest toch geen fouten geeft en het geheugen dus goed is, is het tijd om de harde schijf te testen. Download op de site van de fabrikant van de harde schijf een testtooltje en laat die draaien. Instructies staan daar op de site.

Laatst bewerkt:
memtest gaat oneindig ver door. Je moet hem ongeveer 10 uren laten draaien om ongeveer zeker te kunenn zijn. Beste is inderdaad om hem vanacht door te laten draaien. Soms treden er pas na 6 uren fouten op. Morgen zit ik op school, dus is het misschien goed om al een eventuele volgende oplossign te geven: als memtest toch geen fouten geeft en het geheugen dus goed is, is het tijd om de harde schijf te testen. Download op de site van de fabrikant van de harde schijf een testtooltje en laat die draaien. Instructies staan daar op de site.

sorry voor de late reactie. hoe kan ik zien welke fabrikant harde schijf ik heb zonder hem los te maken want ik kan het niet lezen wat erop staat als ik hem erin laat (kast wel open:P)

Is het dan gelukt met memtest? Heb je fouten gekregen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan