vastlopen vanaf de installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Helemaal eens met @mrmusic: @T.S. wil alleen maar een HDD klonen, en nu zitten we opeens met geheugen/HDD problemen !

Mij althans is onduidelijk waarom de @T.S. zich niet houdt aan alle gegeven aanwijzingen !

Zoals ik in 1 van mijn vorige posts meldde: alleen je HDD klonen, en binnen een half uur klaar !

Sterkte ermee,

Harry.

Hoi !

Helemaal eens met @mrmusic: @T.S. wil alleen maar een HDD klonen, en nu zitten we opeens met geheugen/HDD problemen !

Mij althans is onduidelijk waarom de @T.S. zich niet houdt aan alle gegeven aanwijzingen !

Zoals ik in 1 van mijn vorige posts meldde: alleen je HDD klonen, en binnen een half uur klaar !

Sterkte ermee,

Harry.

Hoi Harry,

Maar ik ben bang dat ook dan de drivers nog geinstalleerd zullen moeten worden, dus waarom dat niet direct doen??

Er staat een geel uitroepteken bij:
nVidia WDM Video Capture (universal)

Bij de apparaatstatus: Dit apparaat start niet.

Ik heb het apparaat verwijderd uit de lijst, de computer opnieuw opgestart met de Windows CD erin.

Weer krijg ik: Dit apparaat start niet, code 01

Word ik bedoeld met @T.S.? Ik heb een naam hoor :cool: Leny of eenling, dan snap ik waar het over gaat. Ik ben niet zo bekend met dit alles, maar van goede wil.

Ik volg jullie aanwijzingen op, meld dan dat iets het niet doet en er komt een andere oplossing. Voor mij is een computer niet zo simpel als voor jullie denk ik.

Ik zie op tegen het wisselen van een harde schijf. Klinkt jullie misschien stom in de oren, maar je kan niet overal verstand van hebben. Ik wil graag van jullie leren, maar ben gewoon onzeker op dit gebied en van dit soort opmerkingen wordt het echt niet beter ;)

Groetjes van Leny

Video kaart MSI NX6200 AX (NVIDIA GeForce 6200 AX) (256 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce 6200 AGP

Misschien wel handig om wat specifieker te zijn :rolleyes:

Ik heb de laatste drivers opgehaald en geinstalleerd en ook Direcx up-to-date gemaakt, had daar ook iets over gelezen, maar de melding blijft. Het is trouwens fout 10 en niet 01, slip of the finger :shocked:

Nog even over de hardware
Op dit moment staat de onboardgeluidschip aan en is er een geluidskaart gemonteerd , dat kan conflicten geven.
Ik zou de laaste er uit halen, wanneer de juiste drivers zijn geinstalleerd doet het onboard geluid het ook weer.

Dat gaan we dus als eerste doen. We hebben de geluidskaart er inderdaad ingezet omdat we geen geluid hadden :p

Heeft m'n reserve computer ook weer een stem :rolleyes:

Had de vorige post alvast neer gezet omdat ik het eea op moest zoeken

Het is nl verder zo dat de agp aperture size mogelijk nog op 64mb staat,
dat moet voor deze kaart 256mb zijn.

Dit moet in het bios gebeuren.
Daar kom je door bij het opstarten op F2 te drukken (paar keer rustig proberen).
Dan ga je naar advanced en vervolgens video configuration.
Dan zie je de optie graphics aperture size en die zet je op 256 (als die er al niet opstaat natuurlijk:))
Vervolgens ga je naar exit en kies je voor exit saving changes.

De videokaart is agp 8x en het moederbord apg 4x, maar bij mijn weten is dat niet bezwaarlijk,
Behalve dat de kaart iets geremd wordt. Ik heb daar geen persoonlijke ervaring mee.
Er is vast een ander poster, die daar meer over kan zeggen.

Na dit alles de drivers van de link van mrMusic installeren.
Echter niet de gma video, die is van de onboard video
De video driver voor windows xp download je hier, van MSI

Zo, daar ben ik weer.

De computer is open geweest en de geluidskaart die we erbij gezet hadden verwijderd. Ik heb in het bios die agp veranderd, stond inderdaad op 64mb. De drivers opgehaald en geinstalleerd, maar mij eigen drivers waren nieuwer. Toch laten installeren, want je weet maar nooit :o. Nu weer de nieuwste opgehaald, er stond een link op de CD die ik van de kaart heb :thumb:.

De oude harde schijf erin gehad en dat werkte prima. Toen de nieuwe er weer in. Mijn betere helft zag dat er bij de master en sleeve 2 witte dopjes zaten en bij de oude maar één. Daarom ook deze maar één gedaan, alhoewel ik bij aankoop had gevraagd of ik daar nog iets moest veranderen en dat was niet het geval.

Het uitroepteken bij de video blijft staan, maar er staat nog een ander stukje video boven, namelijk Legacy videovastleg apparaten. Die heeft bij eigenschappen staan WDM Video For Windows Capture Driver (win32).

Bij de nVidia WDM Video Capture (universeel) staat nog steeds: Dit apparaat start niet, code 10.

Als ik ga kijken bij de instellingen van beeldscherm ed staat wel de nVidia genoemd. Volgens mij werk die ook prima.

Ik heb geen opstart problemen meer gehad. Ik denk eerlijk gezegd dat het ligt aan dat dopje op de harde schijf en de drivers nu het nu wel doen.

Kortom mijn kind is gelukkig en ik ben het ook :D.

Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal. Ik neem de uitroepteken bij Video voor lief.

Groetjes van een blije Leny :thumb:

Mooi dat het de computer het weer doet.
Je dochter zal blij met je zijn!
Dat van de video capture is niet belangrijk, dat gaat over opnemen van video.
Neem aan dat er geen tv kaart in de pc zit.
Misschien heeft de videokaart video in en moeten daar apart drivers voor geinstalleerd.
Je kunt het gewoon uitschakelen (rechtklikken in apparaatbeheer > uitschakelen kiezen)
Tja wat de witte dopjes(sommigen noemen dat jumpers:)) betreft, die moeten wel verschillend zitten.
Een schijf moet master zijn (waar windows op staat) en de ander slave.
Hier lees je er meer over.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Zie je, heb je het weer van de klok en de klepel :)

We hebben nu 1 harde schijf, de nieuwe grotere van Hitachi. Daar staan de jumpers :rolleyes: nu op zoals ze ook op de oude stonden. Er zit inderdaad geen TV op.

Nogmaals allemaal erg bedankt en als het nodig is kom ik weer langs :D

Groetjes van Leny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan