vastlopen windows 7 SP1

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Als ik Windows 7 SP1 opstart loopt Windows direct vast. Alles start nog wel op, maar ik kan daarna niets meer doen. De cursor beweegt nog wel, maar op het klikken reageert Windows niet meer. Dat betekent volgens mij dat een driver dit veroorzaakt.
Omdat er geen reactie meer is kan ik niet zien wat er fout gaat.

Ik kan Windows wel opstarten in veilige modus en daar draait alles, voor zover mogelijk in de veilige modus, goed.

Hoe kan ik ontdekken waarop Windows vastloopt?

Alvast bedankt.

Wim.

ga in de veilige modus naar start > type daar "msconfig"
zet hem in het tabje algemeen op "Diagnostisch opstarten"
Start hij nu wel gewoon op?

Wat heb je verandert of gebeurde dit ineens spontaan?

Er is niets veranderd aan mijn systeem.

Als ik via MSCONFIG het systeem diagnostisch opstart draait alles gewoon, zij het met een gedempt beeld en zonder internetmogelijkheid.

De reactie is dan wel iets trager dan normaal.

Oke, dan is het dus toch een driver, ga weer naar msconfig en zet hem op selectief opstarten.
zet dan onder het tabje opstarten alles uit > nog geen probleem > 1 ding onder opstarten aanzetten > opnieuw opstarten > herhalen
wel een probleem, dan alles bij services uitzetten en ook die 1 voor 1 uitzetten.
als hij dan opgevenement een probleem geeft weet u welke het is.

Het probleem is op een vervelende manier opgelost.

Mijn systeem liep helemaal vast. Vandaar dat ik dus ook niet eerder kon reageren.
Mijn leverancier kon er ook niets meer mee want het was vermoedelijk een fout in het moederboard (laptop > 8 jaar oud).

Nu een nieuwe laptop gekocht.

Een ASUS N76VJ met 126Gb SSD en 750Gb HD en i7 en een Geforce GT635M en 8Gb intern geheugen.

Hiermee moet ik weer >8 jaar vooruit kunnen.

Hartstikke bedankt voor het meedenken.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan