Vastlopen windows vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

deslagters

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2008
Berichten
5
Hallo,

Ik heb een probleem. Nadat ik windows Vista heb opgestart, loopt de boel na ongeveer 2 minuten vast. De cursor doet het nog wel, maar ik kan niets meer aanklikken. programma's starten of afsluiten werkt dus ook niet meer.

Als ik op ctrl+alt+del druk, duurt het enige tijd en daarna wordt het beeld zwart.
Opstarten in de veilige modus levert geen problemen op.

Wat is het? Wat kan ik er aan doen? Hoe voorkom ik het?


voor de info: ik heb een hp pavilion dv6000 met 3gig intern geheugen (net nieuw dus daar kan het niet aan liggen volgens mij)

help!
 
hmm dat klinkt nog niet heel positief...

zou het niet een of ander virus kunnen zijn dat mijn laptop vast laat lopen?
garantie zit er natuurlijk nog wel op, maar dan ben je meestal je laptop ook gelijk een aantal weken kwijt :(
 
Als jij geen fratsen hebt uitgehaald, is bellen voor garantie de handigste optie.
Daarnaast kun je natuurlijk altijd proberen om in de veilige modus te starten en dan systeemherstel uit te voeren.
 
Laatst bewerkt:
Mij lijkt het op een virus als alles heel traag gaat...
alles start wel op veronderstel ik of juist niet, maar ik taakbeheer geraak je altijd?

Kijk dan eens hoeveel geheugen er gebruikt wordt in je taakbeheer. Als dit nu al op 100 % staat ongeveer is daar iets mis mee...

systeemherstel is altijd wel een goede oplossing om eerst te proberen
 
in taakbeheer kwam ik ook niet.
Na een minuut of 2 stopte alles. Ik kon de muis nog wel bewegen, maar niks aanklikken.

In de veilige modus heb ik inderdaad geprobeerd om een systeemherstel uit te voeren, maar ook daar liep hij vast. vervolgens heb ik een nieuwe versie van een virusscanner gedownload (avg), op een usbstick gezet en op mijn laptop geinstalleerd (dat werkte gelukkig in de veilige modus). De virusscanner zelf nam nogal wat tijd in beslag, intussen moest ik nog even wat anders doen. Toen ik terugkwam bij mijn laptop (na ongeveer anderhalf uur) was het beeld zwart en kon ik er niks mee beginnen. Ik heb hem gereset en opnieuw opgestart. Nu kan ik zelfs windows niet meer starten... Zelfs niet in de veilige modus :(

Ik verwacht nu dat een virus een van de opstartbestanden heeft aangetast en de virusscanner dat bestand gekilled heeft....
Is er nog een manier om bij mijn bestanden te komen? Via een netwerkkabel ofzo? De pc waar ik nu op zit (die van mijn ouders) heeft windows XP.

Ik ga in ieder geval dinsdag met het hele zaakje naar het verkooppunt toe...
 
je kan een live cd van linux downloaden...
je moet het dan zogezegd installeren maar er wordt nog niets geinstalleerd op je harde schijf, dit kan je later wel doen als je zou willen maar het hoeft niet. eens dat linux is opgestart kan je aan je bestanden aan :thumb: voor mij werkte dit toch ook wanneer ik niet meer in mijn vista kon :)

Heb je anders de installatie cd/dvd van vista... dan kan je hiermee je vista herstellen zonder te moeten herinstalleren hé...
als je dat niet hebt kan je dit hier downloaden.
ik heb dit voor mijn eigen ook al gedaan want ik heb ook niet de echte installatei dvd van vista, ik heb alleen maar mijn recovery dvd's en ja daarmee kan ik alleen maar herinstalleren hé:(
via dat bestandje van 120Mb kan je hetzelfde als wanneer je een echte vista installatie dvd zou hebben:thumb: natuurlijk kan je daarmee geen vista op andere pc's gaan installeren :p
 
Ik weet niet wat het nu was, misschien was mijn laptop aan nachtrust toe.
Maar momenteel typ ik dit bericht vanaf mijn laptop :)

Ik heb hem vanmorgen opnieuw opgestart (de aanhouder wint) en hij begon meteen weer met een herstelopdracht. Die uitgevoerd: et voila! Niets meer aan het handje!
Wat het nu was? Al sla je me dood (maar heb wel mooi een backup van al mijn bestanden gemaakt) Ik verwacht een virus dat door AVG gekilled is...
In ieder geval is dit probleem opgelost.

Bedankt voor het helpen en meedenken!
 
Ha, ik heb momenteel hetzelfde probleem met mijn HP dv6830 met idd ook 3 gig.
Heb systeemherstel uitgevoerd en alle virus killers eroverheen laten lopen en konden nix vinden. Hij draait nu redelijk stabiel wat inhoudt, dat ie om de zoveel tijd ineens weer vastloopt en mn processor overurendraait...... Waarschijnlijk een foutje in de lijn van HP?
ik ga er morgen mee heen...

Ik was benieuwd wat jij eraan gedaan hebt, alleen herstelpunt of geheel geformateerd?

gr

JP
 
Ik heb je vraag verwijderd omdat je deze stelt in een topic van meer dan een jaar oud.
Maak even een eigen vraag aan in de juiste sectie a.u.b.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan