Vastlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

XXlerator

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2004
Ik heb gister mijn cooler vervangen, want elke keer liep mijn systeem vast, en dan nog voor de bios gaf die aan dat de CPU cooler fan niet draaide.

Nu heb ik dit vervangen, alles op de goede plaats, en nu start mijn systeem niet meer normaal door, hij komt de ene keer niet voorbij de videokaart controle, dan niet voorbij het geheugen, dan niet voorbij hardware controle ( HDD, cd-rom etc ) en dan loopt die door naar windows installatie en slaat die bij het blauwe scherm voor hardware controle vast...

Wie weet hier raad mee, wat doe ik fout? ( in de bios geeft hij nu WEL aan dat de CPU cooler draait ik geloof 6500)

Draaide je cooler eerst echt niet of kreeg je alleen die melding ?
Indien hij echt niet draaide kan dat schade aan je cpu hebben toegebracht, meestal fikt ie er in enkele seconden uit, maar je weet maar nooit.

Die draaide wel, dat is juist het rare, alleen volgens mijn pc draaide die niet... ik heb de cooler een aantal keer schoon gemaakt, en ook dat hielp niet...

Kan het trouwens zijn dat er haartjes ( van die kleine scheurtjes ) in mijn moederbord zitten, omdat hij de ene keer dit niet kan herkennen, de andere keer dat niet

Laatst bewerkt:
Zou maar zo kunnen dat er haarscheurtjes in je mainboard zitten, heb hier nu net een pc met een soortgelijk probleem waarvan ik met zekerheid heb vastgesteld dat het mainboard stuk is, waarschijnlijk haarscheurtjes dus.....

dat is dan mooi sh*t,

ik heb een amd xp 2.0 GHZ,
zijn daar zo nog goeie moederborden voor te krijgen?
ben een beetje (heel erg) uit de hardware branche geraakt..

Jah is zeker nog te krijgen, ik zeg dus ook niet dat je mainboard stuk is, maar het is een mogelijkheid.

Je moet proberen de oorzaak van het probleem te isoleren, dus zoveel mogelijk pci kaarten eruit, 1 geheugenbankje, geen cd-rom etc

nog steeds problemen ? geheugenbankje omwisselen, als je er 2 hebt, enz.

Laatst bewerkt:
allemaal al gedaan, ook andere videokaart erin, ander geheugen (precies hetzelfde) blabla mja

Goed dan blijven eigenlijk alleen voeding, mainboard en cpu (+ cooler) over.....
Dus als je een goede voeding hebt, qua vermogen zou dit ook af vallen, dus dan is de vraag mainboard op cpu.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan