Vastlopende Computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackadder

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
Zoals je aan de titel kunt lezen heb ik last van een vastlopende computer. Het vastlopen gebeurt vooral tijdens het gamen, bij Medal of Honor Airborne loopt die sneller vast dan wanneer ik Supreme Commander zit te spelen. Maar als ik rustig zit te internetten, merk ik hier niks van.

Hierbij mijn systeemspecificaties:
Intel Quad Core E6600
400 Watt Voeding
2GB Dual Channel RAM
Samsung 500 GB HD schijf
Nvidia 8800GTS 320 MB
Windows XP Professional

Het rare is dat dit een volledige nieuwe computer is maar dezelfde symptonen vertoont als mijn oude computer :confused:
Net als mijn vorige zit er nauwlijks stof tussen de fans of waar dan ook, de temperatuur zit rond 30 +/- graden volgens die Dual Core Center ding die ik bij kreeg. Windows weer opnieuw zetten zal ook niet veel nut hebben aangezien ik die gisteren erop heb gezet.

Heel raar is ook aangezien mijn oude computer dezelfde problemen had... dat die weer verdwenen na zoveel maanden...

Hopelijk is er iemand hier die dit probleem kan oplossen, af en toe begint dat vastlopen mij best te irriteren :p

Ik heb maar is even gemeten tijdens het gamen en na ongeveer volgens mij 15 min kwam die uit op rond de 50 graden.

Het merk van de voeding zeg me niet zo heel veel, maar idd wattage van de voeding lijkt me ten eerste niet zo sterk en ten tweede, de 400w die je ziet is het Piek waarde dat de voeding trekt.
Goedkope merken die meten hun voedingen ook op 500w/600w, maar dit is alleen het grootse piek die gemeten is en dus niet wat ze normaal trekken.

Voeding is iets wat je best goed geld voor mag uitgeven aangezien je ze nog een tijd mee zult nemen in je pc upgrades.

In dit lijst zie je een aantal goede voedingen staan:
http://tweakers.net/pricewatch/reviews/cat/212

Dit is de voeding dat er momenteel er nu inzit
http://www.fsp-group.com.tw/europe/1_product/2_detail.asp?mainid=1&fid=52&proid=131

Ik vind het maar vaag dat een computerwinkel computers verkoopt met voedingen die de computer nauwlijks trekt...

Zo te zien is het een prima voeding, zelfs 2 voedingslijnen voor 12 Volt met 15 en 14 amp.

Wel dient erop gelet te worden dat de lijn naar de videokaart zo min mogelijk door andere apparaten belast dient te worden, die videokaart trekt maximaal zo'n 100 watt verdeeld over de PCI-e connector en moederbord, dat is zo'n 8 amp, wat die voeding ipp aan moet kunnen.

Indien je dit ook met de oude comp had verdenk ik eerder de drivers, staat de SLI b.v. wel uit?

Een tooltje voor diverse instellingen van die kaart.

Krijg je ook een BSOD? met een foutcode?
Heb je ook de logboeken erop nagslagen of er daar iets over te vinden is?

Evetueel te overvloede.
Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, uitgaat of reboot, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatisch opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Ik heb nagekeken of de SLI uitstond en inderdaad die staat uit. Tooltje heb ik ook geinstalleert maar het probleem blijft voorkomen. Maar als het gebeurt zie ik geen BSOD, wat gebeurt is dat alles Freezed, beeld en geluid.

Ook maar gekeken of de videokaart niet overbelast is en de enige wat stroom nodig heeft is een harde schrijf, cd/dvd speler, moederbord en videokaart zelf. volgens mij kom je daarmee niet op de 100 watt.

En in de logboeken heb ik niks kunnen vinden, maar het kan ook zijn dat Windows ze niet opslaat aangezien die mijn Werkbalk instellingen uitwist nadat ik opnieuw moet starten als die vastloopt.

Misschien toch iets met de programma's die ik installeer?

Tja, een freeze klinkt als dat het videogeheugen vastloopt door te warm worden of een geheugenfout, je zou daar een memtest voor kunnen overwegen, alleen duurt dat verschrikkelijk lang alvorens die getest gaat worden, eerst wordt het intern geheugen getest.

Of zie aan een video burnin test te komen.

Overigens heb je nog altijd garantie op dit systeem, die claimen misschien?

Dat wordt dan weer een eindje rijden om die computer te laten fixen ^^

Ik merk ook pas net op dat de temperatuur van mijn videokaart altijd rond d 48 - 51 graden zit. Is dit wel normaal? :confused:

zit de pc en randapparatuur rechtstreeks op het stopcontact ?

alleen de printer is rechtstreeks aangesloten op de stopcontact. De rest zit aangesloten via zo'n stekker doos en die zit nogal vol.

zet de pc rechtstreeks op het stopcontact.

weet niet of het uitmaakt in dit geval maar zo'n stekkerdoos zorgt nog al eens voor de vreemste problemen.

Ik ben maar is die garantie wezen claimen en nu werkt die weer normaal :D

Blijkbaar hebben ze een geheugen erin gestopt die niet goed samenwerkt met het moederbord, geheugen wat er orgineel in zat was nog gewoon goed and memtest bijv. zal geen fouten aangeven.

Gelijk nieuw geheugen erin en alles werkt normaal zoals het hoort. Dacht ik post maar ff wat het probleem was, je weet maar nooit :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan