Vastlopende PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilcovdg

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2014
Hallo,

Ik heb een probleem :'(

Een tijd geleden heb ik allerlei BSOD's gehad. Deze zijn allemaal gefixed met behulp van K1pje (HEEL erg bedankt!)

Maar nu loopt mijn PC vast (het beeld bevriest en daar houd het bij op), niks doet het meer. Ik had ergens op internet gelezen dat deze bevriezingen kunnen komen door een te warme videokaart en (daardoor) heb ik een nieuwe videokaart gekocht (de oude, een ASUS geforce 210 Silent 1 GB GDDR3, werd nog al snel 70 graden). Er zit nu een R7 250 Ultimate (van Sapphire) in, die wordt max 59 graden (is koud genoeg lijkt mij?)

Alle drivers zijn up to date.

MoBo: Asus M4A78-VM
CPU: AMD Athlon II x2 245 (@2.9Ghz, stock koeler)
GPU: Sapphire R7 250 Ultimate (Stock speeds, 14.12 (Omega) drivers)
HDD: WD green 500 GB
PSU: 350W Aopen (misschien is deze te oud?)

Alvast bedankt voor het helpen ;)

Hoi,

Denk niet door de ouderdom maar denk dat de voeding minimaal is niemand in de buurt waarvan je een voeding kan lenen.

Nee niemand waar ik een voeding van kan lenen. Het probleem doet zich trouwens ook voor met de (verwijderde) Geforce 210.

Enige andere dingen die fout kunnen zijn? Ik had ook gelezen dat het misschien aan die SP2 uitgangen (die groene en paarse) zou kunnen liggen met je muis/toetsenbord, ik heb een draadloze met USB2.0 (wat overigens soms ook verkeerd gaat waardoor ik niks meer kan, door een external acces programma kan ik dan alsnog die driver opnieuw installeren (Chrome remote desktop)

Ik ben het met modag eens, ik zou de voeding testen.
In de pc shop kan je een vervangende voeding halen en deze even testen. Bevalt deze dan houd u hem. Werkt het nog niet retouneerd u hem gewoon :)

Het is voor mij niet zo makkelijk om zo maar iets nieuws te halen :P (Het was echt een gevecht om die andere videokaart te halen.... ) Ik denk niet dat ze zo snel mij een nieuwe voeding laten halen :"(
Kan ik ergens testen hoe goed die nog is?

In principe zou de voeding voldoende moeten zijn, en Aopen kan je wel tot de betere merken rekenen, dus ik zou het daar niet op durven gokken. Als je voeding tekort schiet heb je ook vaak niet deze symptomen maar vliegt je pc volledig uit.

Mijn advies: test je werkgeheugen eens. Dit kan je doen met memtest86+ wat je moet laten lopen voor minimaal 2 passes.

welke van memtest86+ moet ik precies hebben? [heb al eerder op die site gezocht, begreep er geen snars van]
En hoe moet ik dat doen? :P

En ik heb ook al chkdsk gedaan (voor als dat komt) en mn HDD is OK

oh ja mijn mem is 2x2GB Corsair Value Select VS2GB667D2 (niet OC

Laatst bewerkt door een moderator:
Het liefst deze. Dan dat iso bestand even branden met een programma als "imgburn" en vervolgens de pc opstarten van de cd.

Zoals K1pje al aangeeft minimaal 2 volledige tests laten uitvoeren (meer kan geen kwaad, minder wel!)

Laatst bewerkt:
Kan ik het misschien ook doen vanuit een USB stick? Geen CD's in huis :x (heh)

En als ik hem aan heb gezet laat ik hem gewoon een lekkere tijd draaien (het kan toch geen kwaad :D)

Kan ik de grijze hiervan gebruiken voor een USB stick?
http://gyazo.com/dfdd5f6d112249f3d2fade1ec3bb7abf

Jazeker dat kan met deze versie.

U kunt overigens uw oude bericht aanpassen om extra info erbij te zettne, u hoeft daar geen 2de bericht voor te plaatsen :)
Op uw eerdere bericht staat rechtsonderin een keuze om "bericht aanpassen". Met deze optie kunt u tekst aan uw bericht toevoegen

Oh ja sorry *blushes*
Ik ga nu de memtest draaien en *hopelijk* is dat nog OK

EDIT:
ERROR GEVONDEN!

Het is het RAM geheugen ._.
http://gyazo.com/b26196890f8220ca97b3c90df1699718

Wat is goed RAM geheugen om er nieuw in te doen?
Link voor welke kan

En kan ik er totaal 8GB in doen (64 bits OS/CPU enz)?

edit: whoops heb ik het weer geflikt ._.
Sorry!

Voordat je niet geheugen koopt: reseat je geheugen eens en test daarna nog eens met memtest86+. (ik bedoel dus: haal het geheugen eruit wanneer de pc uit is en stekker uit het stopcontact is en plaats het geheugen vervolgens weer terug)

Werkt bijna nooit, maar dat lijkt mij wel de moeite om te testen. Overigens hanteren alle fabrikanten tegenwoordig levenslange garantie op werkgeheugen, dus je kan het ook nog eens naar de fabrikant sturen om om te ruilen. Je zal dan wel tijdelijk ander geheugen nodig hebben anders doet je pc niets :P

Ik heb het geheugen er al uit gehaald en dat hielp niks (zelfs de twee reepjes omgewisseld).
En garantie gaat niet xD geen bon meer (en kan mn PC niet missen xD)
Welk geheugen dan?

Voor levenslange garantie heb je geen bon nodig denk ik. Wie niet waagt, wie niet wint ;) En als het goed is hoef je dan enkel je geheugen op te sturen.

Wat je ook nog kan proberen: heb je ook foutmeldingen in memtest met een enkele module? Zo kan je uitsluiten of mogelijk maar 1 module defect is en niet alle 2. Zo kan je tijdelijk misschien even met 2GB (ipv 4) uit de voeten kunnen zonder dat je pc vastloopt totdat je nieuwe geheugen er is.

Wat het geheugen zelf betreft: je hebt een moederbord voor DDR2 geheugen. Dit kan je nieuw bijna niet meer kopen of het is schreeuwend duur. Mijn advies: ga eens tweedehands rondkijken. In ieder geval zal je vrijwel geen grotere modules dan 2GB per module vinden, dat was vrijwel de max bij DDR2 van wat er gemaakt is.

Nee, je moederbord ondersteund geen ECC geheugen, dat is voor servers.

Probeer het nu eerst eens met een enkele module en test het dan met memtest. Als 1 van de 2 wel goed werkt geeft je dat wat meer tijd om op het gemakje te zoeken ;)

Ik zal het morgen aanzetten :)
En dan kijken of ze niet beide kapot zijn (is wel mogelijk, ik met mn ongeluk haha)

Probeer het ook in verschillende voetjes. Ook bij het voetje kan het probleem liggen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan