vastlopende PV bij grotere bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Ik heb regelmatig het probleem dat bij bewerken van wat grotere (ik heb het dan over 5 Mb en groter) Excel- en Wordbestanden de office-software vastslaat: "Dit programma reageert niet". Het komt voor bij de meest uiteenlopende handelingen: opslaan pagina's hernummeren, invoegen tabellen, het maakt allemaal niet uit.

Waardoor kan dit worden veroorzaakt? Geheugen probleem of zoiets?

Ik werk met Office XP en Win XP SP1
Intel pentium 4
1,8 Ghz
512 Mb RAM intern

je zou het wel denken een geheugen probleem,

druk is op CTRL+ALT+DEL > Processen.

heb je daar dingen tussen staan die veel in nemen?

Dit lijkt me vrij vreemd...
Probeer eens CTRL+ALT+DEl om een je CPU gebruik te analyseren, en zien hoeveel ram je nog vrij hebt voor office te gebruiken en dan hoeveel office gebruikt (zowel CPU als ram...)

Als Office echt abnormaal veel ram gaat opvragen zou ik denken dat het een soort bug is in office zelf, of in die bestanden van jou. Enfin, je kan altijd virtueel geheugen in schakelen als dat nog niet het geval zou zijn om extra geheugen te verkrijgen als je dat zou willen...

extra geheugen is niet de oplossing lijkt mij, want ik draai op 256mb, en heb daar geen problemen mee, heel soms als ik wat dreamwaever veel bestanden heb en fireworks, maar anders heb ik daar geen last van.

Dus dingen er voor gaan kopen zal ik niet doen, het zit ergens in je systeem

huh? Virtueel geheugen Zover ik weet is dat gratis zolang je een harde schijf hebt hoor:P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan