Vastloper na CPU en VGA upgrade

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mack
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mack

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jun 2001
Ik heb een tweetal weken geleden de processor en videokaart van m'n systeem vervangen. Er zaten eerst een P4 2.8 500mhz en een POV 64mb 440 in en heb deze vervangen door een p4 3.0 800 Mhz HT en een Club 3d Radeon 9550 in. Moederbord is Asus p4p800SE.

Na deze upgrade heb ik steeds last van vastlopers. Soms na een kwartier, uur, 4 uur. Het gebeurt tijdens het surfen, tijdens het kijken van een dvd, videofile. Het lijkt geheel willekeurig te gebeuren. Voor het vervangen had ik hier helemaal geen last van.
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd, alle laatste updates en drivers en toch blijft het probleem zich voordoen, dus moet het probleem in de CPU of Videokaart liggen. Ik heb dus geen idee welke het is. De temps van de cpu liggen rond de 45 graden. Iemand een suggestie hoe dit te checken is?

Laatst bewerkt:
Eigenlijk heel simpel, mits je de oude cpu nog in huis hebt, begin je met het terug plaatsen van de cpu, heeft de pc dan nog last van vastlopers weet je dat het niet hieraan ligt.
Daarna probeer je de videokaart met uiteraard hetzelfde verhaal hierbij.

:D
Die oplossing had ik al bedacht, maar die componenten heb ik niet meer in huis.

Ik heb de Hyperthreading mode uitgezet en voorlopig is er al een paar uur niets vastgelopen. Ben benieuwd hoelang dat doorgaat...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan