vastloper pC

Status
Niet open voor verdere reacties.

calmer

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Dag allemaal,
Ik heb een Windows XP pro pc met een AMD Athlon 2000XP processor en 1024mb geheugen. Ik gebruik Moviemaker en/of Pinnacle Studio 9 om films te monteren en met Nero6 deze op een cd of dvd te branden. Maar al tijdens het opslaan van de film loopt de pc muurvast. Ook als het opslaan is gelukt en bij gebruik van Nero om op cd of dvd te branden loopt de pc muurvast. De logboeken van "deze computer" geven géén foutmeldingen. Hoe kan dit en wat kan ik doen?
Bijvoorbaat dank voor de suggesties en hulp.

Mischien wordt de pc te warm en loopt ie daardoor vast. Wat zijn de temperaturen?

temperaturen

Everest geeft aan:
Mobo 46 graden C
CPU 54 graden C
Maxtor HD 57 graden C
WDC HD 47 graden C

Die temperaturen zijn als de pc niks doet?

Tijdens het opslaan geef je aan?
Bedoel je het PROJECT of bedoel je de FILM, met andere woorden het encoderen?
Er kunnen verschillende zaken aan de orde zijn:
1. Je hebt geen NTSF indeling
2. Pinnacle heeft een vastloper (zeeeer goed mogelijk, zeer onstabiel programma)

Bij hoeveel % en bij welk proces gebeurt het?

vastloper

Pc temperaturen zijn op dit moment, dus ik ben niet met videobewerking o.i.d. bezig.
Ook met Moviemaker krijg ik een vastloper.

vastloper

Ik heb trouwens wél NTFS indeling (uiteraard met Windows XP

vastloper

Ik heb (zie opmerking dat Pinnacle Studio instabiel is) Studio gedeïnstalleerd, opnieuw opgestart en toen met Moviemaker geprobeerd een film op te slaan. Helaas liep alles weer vast bij 20% van de bewerking.
Wat nu?

Kijk eens hoe hoog de temperaturen oplopen, als je met videobewerking bezig bent.

vastloper

Temperaturen tijdens werken met Moviemaker:
Mobo 47 graden C
CPU 62 graden C
Maxtor HD 57 graden C
WDC HD 49 graden C
Bij opslaan van de film krijg ik weer een vastloper bij 10% van de verwerking.

vastloper

Ik heb notabene op 17-09-2005 een Sweex 650W Dual Fan PSU aangeschaft en geïnstalleerd en een nieuwe voeding.

Hmmm tjah ... ik neem aan dat het geen schijfruimte te kort is, dat zou je zelf wel snappen.
Wat VREEMD is in deze case is dat je het hebt bij windows moviemaker .. EN pinnacle!
De hitte ...tjah, lex is dat te warm? Nee toch voor een AMD? mijn AMD is idle ook zon 55 graden dus het lijkt me sterk dat dat het probleem is.

Heb je een bepaalde wissel in je film? Ik doel dan op bijvoorbeeld een verandering van 4:3 naar 16:9 of omgekeerd? Er is IETS wat je computer de nek omdraait bij 10% en bij 20% ...kan jij achterhalen op de tijdlijn of je iets 'bijzonders' ziet? Tjah je weet nooit
:8-0:

vastloper

Schijfruimte genoeg, daar kan het niet aan liggen.
Zelfs Windows XP opnieuw geïnstalleerd!
Zie helemaal niets vreemd in de tijdlijn.

vastloper

Heeft verder niemand verder suggesties of hulp?

Zie ik daar een sweex voeding staan:confused: misschien wel 650 watt, maar dit zijn zeker geen stabiele voedingen!! Ik raad aan om een andere voeding te gebruiken.

vastloper en Sweex voeding?

Tja, nu ben ik niet zo technisch, maar kan je het mij uitleggen. Die Sweex voeding doet zijn werk goed als voeding, dus ik begrijp niet dat die te maken kan hebben met de vastloper van de PC.

Re: vastloper en Sweex voeding?

Geplaatst door calmer
Tja, nu ben ik niet zo technisch, maar kan je het mij uitleggen. Die Sweex voeding doet zijn werk goed als voeding, dus ik begrijp niet dat die te maken kan hebben met de vastloper van de PC.
Stroom pieken en dalen, zou inderdaad kunnen resulteren in vastlopers.
Tja .. het LIJKT me sterk aangezien het toch 650 watt is, maar aan de andere kant blijft het wel sweex.
Met andere woorden, probeer eens een andere voeding uit een ander pc.

vastloper

Tja, ik wou dat ik zo rijk was dat ik een 2e pc heb, maar die heb ik niet en die Sweex heb ik niet zo lang geleden aangeschaft en dat was al een rib uit m'n lijf.
Andere suggesties?

Re: vastloper

Geplaatst door calmer
Tja, ik wou dat ik zo rijk was dat ik een 2e pc heb, maar die heb ik niet en die Sweex heb ik niet zo lang geleden aangeschaft en dat was al een rib uit m'n lijf.
Andere suggesties?
buren/vrienden/kennissen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan