Vastloper tijdens installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarfje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Berichten
817
Hoi,

Ik wil hier XP opnieuw installeren op een pc waarvan er een voorgeinstalleerde XP opstond van Mycom.
Er was ook een aparte partity (Clarity ofzoiets genaamd)
Nu heb ik eerst die partitie verwijderd en toen de 2e partitie (vorige c schijf) vergroot met partitie één.
Deze eerste partitie als NTFS geformateerd.
Dit alles met een boot cdrom met daarop partition manager.

Toen windows xp installeren, gaat goed >c schijf controleren.
>Bestanden copieren en dan komt er een herstart en dan gaat het fout.
Het zwarte windows XP scherm komt met het bekende blauwe balkje dat van links naar rechts loopt.
Als het balkje voor de tweede keer verschijnt loopt de pc finaal vast en kan dan alleen nog maar rebooten dmv stroom uitschakelen.

Alle hardware heb ik verwijderd em al vier maal opnieuw de installatie uitgevoerd.

Wat gaat er hier fout of heb ik iets fout gedaan en komt het doordat er door mycom al xp of voorgeinstalleerd is geweest??

Wie weet raad?
Thanks.
 
Start eens op met een win98 bootdisk en doe een fdisk/mbr en verwijder dan alle partities en maak gewoon twee nieuwe partitie's aan en probeer dan nog eens
 
Geplaatst door SJJ
Start eens op met een win98 bootdisk en doe een fdisk/mbr en verwijder dan alle partities en maak gewoon twee nieuwe partitie's aan en probeer dan nog eens

NEEE!! op de tweede partitie (D schijf) staan nu al mijn bestanden die ik MOET bewaren...

Kan ik die fdisk/mbr ook doen zonder partite 2 weg te mikken?!
 
Ja dat kan, maar het kan voorkomen dat die xp niet goed opstart maar je hebt toch al problemen dus proberen kan altijd:thumb: ;)
 
Hoe kom ik bij die optie
fdisk/mbr??

Ik heb hier een `98 SE Cd daar ga ik mee opstarten en dan?:eek: :eek:
 
vanaf de adrive type je gewoon
fdisk/mbr je ziet alleen een zwart scherm voor bij rollen thats all
 
Geplaatst door SJJ
vanaf de adrive type je gewoon
fdisk/mbr je ziet alleen een zwart scherm voor bij rollen thats all

Er gebeurt nix:eek:
Er zit toch ook niks in de a drive als ik opstart van een 98 Se CD-Rom:eek:

En als ik het van D doe ook niet
 
Hmmm, ik heb nu geinstalleerd met een windows cd die bij dit mycom ding geleverd was en nu geen enkel probleem met installeren.

dat is vreemd zeg, kan er een blokkade of iet dergelijks op zitten zodat je geen andere installatie cd kan gebruiken??
Ik had er al drie verschillende van mijzelf gebruikt met steeds hetzelfde probleem.
 
Zover kom ik dus weer niet...

WEER vastgelopen.
Windows was nu dus helemaal geinstalleerd en kon in windows werken en heb SP 2 erop gezet toen een herstart en BOEM zo vast als een huis.

Hoe krijg ik in godsnaam xp op deze pc???
Wat kan er toch aan de hand zijn??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan