vastloper xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

flasch

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2003
als ik een spel speelt b.v. need voor speed of serious sam dan loopt de computer vast na een paar min,en soms start het spel helemaal niet op.
ik heb al verschillende drivers gebruikt voor mij videokaart zowel de 43.09 als de 3180 maar het heeft niet veel geholpen.
zowel virusscanner als firewall worden uitgezet .
wie kan mij helpen om tot een oplossing te komen.

flasch

Kijk eens of er patches\updates zijn voor die spellen.

Groetjes,
Bennie

Zie bij je onder het knopje systeem dat je systeem draait op een temperatuur van 48/80 ?!

Als die 80 (graden?) bij extreem gebruik is dan zou ik eens heel gauw wat ventilators kopen..
Vooral de spelletjes die jij noemt zijn vrij zwaar.. je computer schakelt zich gewoon uit volgens mij..

Het probleem dat je spelletjes niet opstarten los je niet zo op, maar dat je pc vastloopt/uitga kan je wel oplossen.
Oja, bekijk deze link ook eens
tegen blauwe schermen en vastlopers
Als je geen originele xp cd heb kan je punt 9 overslaan

hallo stigter

bedankt voor je tip.
ik heb gedaan war er onder deze link te lezen was.
maar het heeft niets geholpen.
maar ik heb wel iets anders gevonden te weten
onder systeeminfo , als ik daar het het diagnostisch hulp programma voor dirext x opstart loopt de computer ook vast,zou dit iets te maken hebben met het vastlopen van de computer als ik need for speed speelt

grtz flasch

de temperatuur die er staat is 48 voor de cpu.
en 80 voor de systeemkast

Waarde voor je systeemkast is veel te hoog..
is dat wel een correcte meting? Je zou je kast bijvoorbeeld niet aan kunnen raken volgens mij..

heb je de nieuwste drivers?
bijvoorbeeld directx 8 of zelfs 9?
En volgens mij heeft dit zeker te maken met je probleem met need for speed

doe eens als tijdelijke oplossing een zijkant van je kast eruit, wordt hij nog steeds zo warm dan? Zonee, kijk dan of je wel het spel kan spelen..

ik heb nu dirextx 9 geinstalleerd.
het spel start nu goed op maar na enkele min. loopt hij weer vast en soms kan ik er wel een uur mee spelen !
kan de kast aanraken en is niet warm,temp wordt gemeten door het prog. aida 32 ik denkt dat dit wel niet zal kloppen.
maar zoals het er nu uitziet zal ik wel een format doen en alles opnieuw installeren of je moet nog een andere tip voor mij hebben .
alvast bedankt en je hoort nog wel van mij.

flasch

Heb je het al eens geprobeerd met je kast open?
Voordat je ga formateren zou ik dat eerst eens doen. Dan weet je zeker dat het geen warmteprobleem is..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan