vastloper xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

honestmike

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2002
Te pas en te onpas loopt mijn harddisk spontaan vast. In het logboek zie ik VEEl dezelfde logs, 3 komen veelvuldig voor;

1) Kan apparaat \Device\Harddisk2\D niet benaderen.

2) DCOM kreeg foutmelding 'Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden. ' bij het starten van de upnphost-service met de argumenten '' om de server
{204810B9-73B2-11D4-BF42-00B0D0118B56} te starten

3) De DNS-proxy-agent heeft een fout gevonden bij het ophalen van de lokale lijst met naamomzettingsservers. Mogelijk zijn sommige DNS- of WINS-servers niet toegankelijk voor clients in het lokale netwerk. De gegevens bevinden zich in de foutcode.

Bij alle meldingen staat: Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie. Helaas kan ik hier niets vinden. Nou lijken me de 2e en 3e melding niet de oorzaak van de vastlopers, maar de 1e wel.

Wie weet hoe ik mijn harddisk weer aan de praat krijg?
Systeem:
AMD Athlon xp2000
768MB DDR
winxp sp1 + hotfixes
Zonealarm/Norton AV3000
MSI k7ns delta moederbord

Al gedaan:
-lavasoft scan
-chkdsk
-defragmentatie(niet dat dat zou helpen)
-scan met Norton AV

het vreemde is dat ik helemaal geen HD2 heb. Ik heb het volgende namelijk (schijfbeheer)
HD0 C=60GB D=10GB
HD1 E=80GB

Op HD0 heb ik winxp staan

please; geen zin om nieuwe HD te kopen....

Kan zijn dat de hdd stuk aan het gaan is.
Op de site van de fabrikant van de hdd staan altijd wel tools om de gezondheid van je hdd te controleren.
Wat voor hdd heb je?

Geplaatst door honestmike

1) Kan apparaat \Device\Harddisk2\D niet benaderen.

[...]

het vreemde is dat ik helemaal geen HD2 heb. Ik heb het volgende namelijk (schijfbeheer)
HD0 C=60GB D=10GB
HD1 E=80GB

Schijf D: wordt kennelijk gezien als harddisk2 en dat zou betekenen dat windows begint te tellen bij 1 en niet bij 0. Ookal is hd1 opgesplitst in 2 schijven, daarom herkent windows het nog wel als een nieuwe harde schijf, het is immers een partitie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan