vastloper

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajwc

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2003
Berichten
16
Hallo,
Na het opnieuw aansluiten van mijn pc na een verhuizing loopt deze continue vast. Soms doet hij het een paar dagen, soms ook maar 5 minuten voordat hij vastloopt. alt-ctr-del lukt dan niet. Alleen door de powerknop lang ingedrukt te laten krijg ik de pc dan nog uit. ALs ik hem daarna aan zet piept hij een paar keer en brandt het lichtje van de monitort oranje. Alleen door de stroomkabel even los te maken start de pc dan weer op. Om meestal na een paar minuten weer vast te lopen. Wat kan de oorzaak hiervan zijn??
Mijn pc draait op win98.
 
als hij een aantal keren piept, zou het ook kunnen zijn dat er bij transport vande pc, iets los is gaan zitten.
het is belangrijk wat voor piep(en) hij geeft, kort lang enz.
http://www.computerhope.com/beep.htm
hier kan je zien wat de piepcode,s zouden kunnen betekenen, ik zou even alles controleren, binnen in de pc of alles nog goed in de sloten zit, alle stekkers nog goed vast zitten! suc6
 
Ik heb nu op de piepjes gelet, Pieter. Het is 1 lange en 2 korte. Dat zou dus iets met de videokaart moeten zijn. Heb de pc opengemaakt en gecontroleerd. Alles zit goed vast en geen stekkertje is los.
Krijg hem nu helemaal niet meer opgestart. Ofwel ik hoor meteen de piepjes, of hij loopt al vast op het moment dat hij de harde schijf controleert op fouten, na het uitzetten na een vastloper.
 
nou het kan dus zijn dat de videokaart gewoon kapot is, maar dat moet je dan proberen in een andere pc, als daar de mogelijkheid toe is. of een andere videokaart proberen in je eigen pc. ik denk niet dat het iets anders is? want dan zou de pc niet eens aan de piepcode,s toekomen denk ik. verder zou ik het niet weten.

suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan