vastloper

Status
Niet open voor verdere reacties.

roflash

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2001
ik weet niet wat ik moet doen om dit op te lossen. Op een pc met Win98se heb ik een probleem

als ik pc aanzet loopt ie vast nog voordat windows welkomsscherm op beeld verschijnt. dus tijdens de dos commando's loopt ie vast. Zodra ik pc reset krijg ik een aantal mogelijkheden waaronder kiezen voor veilige modus , ik heb dat de eerste x gedaan en in veilige modus Norton een aantal testen laten uitvoeren (diskdoctor, antivirus) daarna pc weer opgstart maar het had niet geholpen, voor de 2de maal een vastloper.

reset en nu niet voor keuze 3 (veilige modus) maar keuze 5 (opstartvolgorde inzien of zo iets) nu kan je zelf bepalen wat uitgevoerd wordt en wat niet tiujdens t opstarten. Ik heb alleen maar op enter gedrukt en dus alles opgestart en nu lukt t me wel om in mijn normale windows te komen. Probleem is hierbij niet opgelost want pc loopt de volgende x weer vast.

Wat moet ik doen, veranderen om van dit probleem af te komen?

Probeer als dat kan in normale modes van windows te komen en voer AdAware (www.lavasoft.de) uit om te controleren op spyware en andere rotzooi op je pc.

Maak eerst een backup van het gevonden materiaal en verwijder daarna pas. Mocht de pc nog raarder gaan doen dan kunnen we het altijd nog terugzetten.

ik had 3 dagen voordat het probleem zich voordeed de pc een algemene schoonmaakbeurt gegeven waaronder met ad-awere, norton en the cleaner.
resultaat 180 fouten 102 spyware, 11 trojan horses en 3 virussen verwijderd. nu start de pc niet goed meer op. wat kan t zijn?????????????????????

Ik weet niet wat voor een virussen het waren, maar ik raadt je gewoon aan om een nieuwe install te doen van Windows 98.

Waarschijnlijk toch teveel verwijderd, daarom backups maken :rolleyes:.

Schone install lijkt mij het beste inderdaad. Je zult (als je er zelf geen een meer hebt) ff een bootdisk moeten maken bij iemand anders van windows 98 zodat je cdrom ondersteuning hebt. Ik neem aan dat hij nog wel tot het diskette booten komt, dan kom je in DOS, ff formatteren en evt. persoonlijke data back-uppen op flop. Na format de win98 cd erin en installeren maar weer.

laatste oplossing

Dat is inderdaad de laatste oplossing en misschien wel de beste oplossing. Ik wil eigenlijk nog 1 andere oplossing proberen. Weet iemand welke drivers geladen worden in dos voordat je het windows scherm te zien krijgt? daar zit namelijk de fout. Als iemand mij kan vertellen hoe en welke bestanden/ drivers ik terug moet zetten = opniuw moet installeren, dan denk ik dat t probleem verholpen zal zijn.

mvg roflash

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan