Vastloper

Status
Niet open voor verdere reacties.

jarnot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
2
Ik heb een redelijk verouderde computer (P4 3.0 GHz) staan die o.a. dient als printerserver en data opslag. Nu is deze pc sinds kort rare dingen gaan doen en ik denk dat er iets met mijn hardware aan de hand is.
Toen het systeem nog draaide kreeg ik af en toe een vastloper waarbij mijn beeld ineens stil stond en het systeem bevroor. De DVD spelers gingen nog wel open, alleen mijn toetsenbord reageerde niet meer (bijvoorbeeld num-lock en caps-lock gingen niet aan en uit) en de muis reageerde niet meer. Na handmatig resetten was dit probleem meestal weer verholpen maar na een bepaalde periode deed het zich weer voor.
Toen dit te regelmatig gebeurde, en zelfs al tijdens het opstarten van windows gebeurde, heb ik besloten het zaakje maar te formatteren en opnieuw te installeren omdat ik dacht dat het een software fout zou zijn. Beetje veel werk maar hij was toch wel aan verfrissing toe. Sindsdien blijft de pc om de haverklap vastlopen, zelfs tijdens bijvoorbeeld de windows installatie of soms al eerder bij het laden van de BIOS.
Daarom ga ik er nu vanuit dat het aan mijn hardware ligt, maar voordat ik de pc naar een computerzaak breng wil ik eerst kijken of ik er zelf iets aan kan doen.
Heeft iemand misschien een idee wat het kan zijn, bijvoorbeeld door dezelfde ervaringen?
 
het zou aan je moederbord kunnen liggen:eek: want als je nog een p4 hebt zal het moederbord ook al flink verouderd zijn:shocked: enneh wat zijn je temps in je server?? want als die flink hoog zijn zou het daar aan kunnen liggen:confused: maar wat betreft de muis en toetsebord? ik zou dat hellaas niet weten
 
Nou, dat mn muis en toetsenbord het niet meer doen komt dus waarschijnlijk door een andere hardware fout. Daardoor bevriest mn hele pc en doet niks het meer!
Het zou inderdaad aan mn moederbord kunnen liggen, maar dat weet ik dus niet helemaal zeker. Ik ga geen nieuw mobo kopen voor ik weet wat er nou precies aan de hand is.
En wat bedoel je met mn temps in de server?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan