Vastloper ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijkuhl

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Hallo allemaal , heb een nogal irritant probleem want ik kan geen game meer spelen :

Bij sommige games lijkt het net of het beeldscherm vastslaat , aan/uit knop knippert en linksboven knippert analog/digital of is het de videokaart die vastloopt ?

Laatste drivers vid-kaart geinstalleerd etc. etc.

Temperatuur vid-kaart gevolgd met Everest , kwam niet boven de 64 graden uit , bij uitval 62.

Enige optie is fast-reboot want ik kan gewoon niks anders , vreemde is dat het alleen bij games gebeurd ?

Is er iemand die mij kan vertellen wat het kan zijn of wat ik eventueel kan doen ???

Asus P5V VM-DH
MSI 9600 GT OC 512 MB
Samsung Syncmaster T200

Het is een beetje lastig om het probleem in te schatten zonder meer informatie.

Vragen die bij mij opkomen zijn o.a.:

- kwam dit zomaar opeens, of heeft 't eerder altijd goed gewerkt?
- als het eerder goed heeft gewerkt, wát is er dan recent aan het systeem veranderd ?

Probeer 't in ieder geval eens met een andere muis + software.

Laatst bewerkt:
Gebeurd dit alleen bij spellen of ook bij andere zwaardere programma's?
Moeilijk even te zeggen, maar kan je wel wat dingen alvast geven die je kan proberen:

nieuwste videokaart drivers?
geheugenkaarten testen?
Deinstalleer de videokaartdrivers een en installeer ze eens opnieuw.

Ter aanvulling de vraag of je kast van binnen voldoende schoon is?
Check al je fans eens op stof als dat al lang niet (of nooit) gedaan is. (spanning eraf!)
Moederkaart drivers up-to-date?

Grtz.

Dit staat in de startpost, dus:

Laatste drivers vid-kaart geinstalleerd etc. etc.

Temperatuur vid-kaart gevolgd met Everest , kwam niet boven de 64 graden uit , bij uitval 62.

Alvast bedankt voor de reacties ;)

Zo ver ik heb gemerkt gebeurd het alleen bij games en niet bij progs.
Heb alleen vrij recent de videokaart ingebouwd en het scherm is ook vrij nieuw , zijn eigenlijk de recenste veranderingen en heb in het begin geen problemen gehad.

Videokaart driver is versie 178.13.

Ik ga er even mee aan de gang , hou jullie op de hoogte :thumb:

Vergeet je je muis / keyboard niet te noemen? Die is / zijn toch ook nieuw?

G9 wel , zie alleen niet wat dat te maken kan hebben met mijn probleem ? :D

Alles is mogelijk, verwijder 'm maar en probeer het eens met de / een oude.

Ben ik weer , inmiddels op de laptop van de vrouw omdat het echt mis is denk ik :confused:

Inmiddels gprobeerd een nieuwe xp install te plegen met een andere videokaart ingebouwd ,
Nu krijg ik wederom het analog/digital verhaal met de dvi kabel aangesloten.
Ter info : Heb dus nu een schone pc zonder besturingssysteem.
Ook geprobeerd om het met de vga kabel te testen maar ook hier hetzelfde verhaal.

Hierna een ander scherm geprobeerd maar nog steeds hetzelfde.

Dus : 2 videokaarten en 2 schermen getest ........is het dan misschien het moederbord wat defect is ?
Weet het nu echt niet meer , iemand enige tips om het 1 of ander uit te sluiten/testen ?

:(:(:(

G9 wel , zie alleen niet wat dat te maken kan hebben met mijn probleem ? :D
Ik wel en vandaar mijn advies. Ik zal je ook verklappen waaróm: na wat speurwerk op het w w w kwam ik daags geleden een probleemhouder tegen met exact hetzelfde probleem en exact dezelfde mouse-keyboard combinatie die jij hebt. Je raadt het zeker al...... ? Die probleemhouder was het probleem kwijt met een andere muis.
Da's voor jou nog geen garantie, maar proberen kost weinig moiete.

Laatst bewerkt:
Sorry niet meegenomen in de vraag , heb ik gedaan maar het veranderde niets.

Duidelijk antwoord , bedankt

Laatst bewerkt:
Ok, da's idd. spijtig, maar gelet op het probleem van die andere probleemhouder en, veel belangrijker, het feit dat hij zijn probleem kwijt raakte, zou je heel voorzichtig in die richting ook eens naar andere zaken kunnen zoeken / denken.

Aanvulling :

Start de pc op zonder alle extra usb apparaten , alleen met de monitor via dvi kabel.
Alle fans draaien ( case / cpu / gpu ) en lampje moederbord brandt.

Analog/digital brand op scherm , zelfs geprobeerd het scherm opnieuw naar analoog/digitaal signaal te laten zoeken ( source ).
Na verloop van tijd krijg ik CHECK CONNECTION CABLE , dus het signaal kan gewoonweg niet gevonden worden ?

Lijkt me - aangezien ik 2 verschillende videokaarten heb gechecked - een moederbord probleem ?
Heb namelijk ook 2 monitors geprobeerd , ook de probleemoplossers nagelopen ( beide zijn Samsung monitoren ) en daar is volgens mijn mening niets mee aan de hand ?

UPDATE :

cmos gereset ( batterij erin/eruit , jumper verplaatst voor enkele seconden )

en jawel , bios verschijnt nu wel.
opgestart via vga kabel ( heb videokaart moeten verwijderen ivm batterij ) en xp geinstalleerd.

videokaart ingebouwd , opgestart via dvi aansluiting > analog/digital knippert wederom op de monitor ( check connection cable ) , hierna weer via vga kabel > zelfde verhaal als met dvi......

Nieuwe batterij gekocht en geplaatst .........nog steeds hetzelfde probleem .......

Heb nu : 2 videokaarten en 2 monitoren getest , bios gereset en batterij vervangen.

Wie oh wie heeft er nu een idee wat het kan zijn ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan