vastloper

Status
Niet open voor verdere reacties.

dicks

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2001
het gebeurd met grote regelmaat dat mijn laptop ineens vastloopt, niets doet het dan meer en er is dan maar een oplossing en dat is opnieuw opstarten, ik heb een asus laptop type K50IP er is genoeg intern geheugen en de laptop is 3 maanden oud draait op windows 7 home premium, ik heb een printscreen toegevoegd van de melding. graag een oplossing voor dit probleem aub.

Alvast bedankt,
Dick

Bijlagen

• logboek 13-1-2011.jpg
    logboek 13-1-2011.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 91
Klik ook nog eens op het tabblad Details en post deze info ook. Dit is m.i. echt nodig om je te kunnen helpen....

Btw: is dit Zwart scherm na opstarten mss aan de hand?
Succes.;)

Laatst bewerkt:
heeft niets met het zwarte scherm te maken hoor. Hierbij de details van het logboek.

Bijlagen

• logboek details 13-1.jpg
    logboek details 13-1.jpg
    100,7 KB · Weergaven: 60
Ik heb scenario 3 gelezen, maar weet echt niet hoe ik dit allemaal kan controleren, ben een echte leek wat dat betreft.

Begin hier eerst mee:

Rechtsklik Computer, kies Eigenschappen of [Windows-toets+Break]
Klik op Geavanceerde systeeminstellingen aan de linkerzijde en dan op het tabblad Geavanceerd
Klik op Instellingen in het vak Opstart- en herstelinstellingen

Haal het vinkje weg bij De computer automatisch opstarten

Om de melding te lezen kan je gebruikmaken van NirSoft BlueScreenView:
http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

Download Bluescreenview in zip file

Download BlueScreenView with full install/uninstall support
Download Nederlands taalbestand

Ik had het vinkje al eerder weg gehaald bij het auto opstarten. Maar daar is het probleem niet mee opgelost hoor. Laptop loopt nog steeds op willekeurig tijden ineens vast, beeld blijft dan vast staan geen enkele toest reageerd meer ook de muis beweegt niet meer, dan maar de aan en uitknop tijdje vast houden en dan opnieuw opstarten en dan doethij het weer tot dat er weer een vastloper komt enz. enz. enz.

Die tip uit mijn vorige posting is idd geen oplossing, maar een middel om een systeemfout te kunnen lezen die zou kunnen optreden...

Kun je eens kijken in de Windows logboeken? [Windowstoets+r] -> eventvwr.msc. Kijk hier of je iets kunt vinden met het predikaat "Kritiek" o.i.d. in de kolom niveau. Als je het gevonden hebt, dubbelklik het item -> tabblad Details -> klik op kopiëren onderin, waardoor je de info hier kunt posten..
Succes.:thumb:

dat heb ik al gepost kijk maar naar mijn eerdere bericht met bijlage, misschien weet jij hier nog meer uit te halen.

ja sorry is te weinig.....

bedoel je dit?

Logboeknaam: Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing/Admin
Bron: Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing
Datum: 13-1-2011 20:00:22
Gebeurtenis-id:2
Taakcategorie: Sessie
Niveau: Fout
Trefwoorden: Sessie
Gebruiker: SYSTEM
Computer: Laptop
Beschrijving:
De sessie Homegroup Log is niet gestart met de volgende fout: 0xC0000035
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing" Guid="{B675EC37-BDB6-4648-BC92-F3FDC74D3CA2}" />
<EventID>2</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>2</Task>
<Opcode>12</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000010</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2011-01-13T19:00:22.394800000Z" />
<EventRecordID>62</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="716" ThreadID="4856" />
<Channel>Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing/Admin</Channel>
<Computer>Laptop</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="SessionName">Homegroup Log</Data>
<Data Name="FileName">
</Data>
<Data Name="ErrorCode">3221225525</Data>
<Data Name="LoggingMode">285212677</Data>
</EventData>
</Event>

of deze?

Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-Kernel-Power
Datum: 13-1-2011 19:58:55
Gebeurtenis-id:41
Taakcategorie: (63)
Niveau: Kritiek
Trefwoorden: (2)
Gebruiker: SYSTEM
Computer: Laptop
Beschrijving:
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>2</Version>
<Level>1</Level>
<Task>63</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2011-01-13T18:58:55.818000000Z" />
<EventRecordID>31961</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>Laptop</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="BugcheckCode">0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
<Data Name="SleepInProgress">false</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
</EventData>
</Event>

Probleemstellingen:
Door de Caps Lock-toets in te drukken, kunt u controleren of u met dit scenario hebt te maken. Als u dit doet en het Caps Lock-lichtje op het toetsenbord verandert niet als u op de Caps Lock-toets drukt, reageert de computer mogelijk helemaal niet meer (vastloper).

Dit scenario duidt meestal op een hardwareprobleem. Het is ook mogelijk dat het probleem door een stuurprogramma wordt veroorzaakt. Als u de oorzaak van het probleem wilt vaststellen, controleert u de volgende zaken:
  1. Hogere kloksnelheid: Schakel de hogere kloksnelheid uit en kijk of het probleem optreedt wanneer het systeem bij de juiste snelheid wordt uitgevoerd.
  2. Het geheugen controleren: Controleer het geheugen met een geheugenchecker. Controleer of elke geheugenchip met dezelfde snelheid werkt en dat dit goed in het systeem is geconfigureerd.
  3. Voeding: Zorg dat de voeding genoeg vermogen heeft zodat de geïnstalleerde apparaten behoorlijk met het systeem kunnen functioneren. Als u geheugen hebt toegevoegd, een nieuwe processor of extra stuurprogramma's hebt geïnstalleerd, of externe apparaten toegevoegd, kan er meer vermogen worden gevraagd dan het huidige vermogen consistent kan leveren.
  4. Oververhitting: Kijk of het systeem oververhit raakt door de interne temperatuur van de hardware te controleren.
  5. Standaardinstellingen: Gebruik de standaardinstellingen van het systeem als dit wordt uitgevoerd.

Oplossingsvoorstellen:
  1. Hogere kloksnelheid: Met deze tool: Personal System Information 3.93 kunnen we meer over je systeem te weten komen, zodat we de kloksnelheid kunnen verlagen
  2. Controleer het geheugen: Klik op Start -> Alle Programma's -> Systeembeheer -> Windows Geheugencontrole
  3. Voeding: hier moet een expert naar kijken! Eventueel zou de batterij ook de oorzaak kunnen zijn
  4. Oververhitting: Lees hiervoor dit artikel: Koelen wanneer dit nodig is Download: SpeedFan 4.42
  5. Dit kan mi. door te kiezen voor Default Settings in het BIOS

Begin eerst met uitvoeren van punt 2 en 4. Lees bij punt 4 eerst aandachtig en met concentratie het artikel door!
Succes.:)

ik wacht tot hij weer een keer vastloopt en zal dan kijken of de capslock nog werkt en dan zal ik beginnen met de punten die je me hebt voorgesteld, alvast enorm bedankt.:thumb:

zelfde probleem

goededag
ik heb dat nu ook vaker uitvallen van computer dan wit scherm en blauw de laaste keer groen , de tabtoets werkt niet meer dan krijg de zelfde foutmelding als hier in het forum is vermeld,heb ook een ander beeldscherm geplaatst het probleem blijft zich voordoen.
weet misschien iemand anders nog een oplossing,heb wel upgrade van windows vista naar windows 7 gedaan.

met vriendelijk groet, jan

ik heb net weer een vastloper gehad en ook de capslock doet dus helemaal niets, dus net weer de aan en uitknop even vastgehouden en wederom opnieuw opgestart, echt zwaar *****.

Hoi !

@dicks:Als je laptop slechts 3 maanden oud is, zou ik onmiddellijk stoppen met verder modderen en de alptop onder garantie ter reparatie aanbieden bij de verkoper !

Dat is gewoon je recht, dus heeft het geen enkele zin om je al sinds begin januari te zitten ergeren.

@janmuijtjens: misschien even 'n eigen vraa aanmaken ? Er zijn namelijk geen 2 logboek-uitdraaien hetzelfde.

Dus om misverstanden te voorkomen....

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan