Vastloper

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariton

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2015
Berichten
157
Mijn PC loopt na de eerste opstart steeds vast. Maakt niet uit welk programma ik als eerst open.
Geen I.Expl. fout dus.
Harde reset en dan komt ie terug in veilige modes met de vraag of ik normaal wil opstarten.
Dat doe ik dan en geen enkel probleem meer daarna.

Nog ff dit:
Heb 2x volledig gescand met mijn virusscanner (Kaspersky)
Niets gevonden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb op een ander forum net een adviesje gegeven : Klik

Lees vooral bericht 2,3 en 4.

Daarnaast : er is meer ellende in de digitale wereld dan alleen virussen, heb je bijvoorbeeld ook al met een tooltje als Mbam een volledige systeemscan gedaan?
 
Laatst bewerkt:
Je geeft hier niet aan om welke windows het gaat, zou veel kunnen schelen.
Ik denk dat er bij een coldboot iets niet goed geladen wordt waardoor je die vastlopers kan krijgen.
Is je HD wel in orde?
 
gast0225;
DIT heb ik niet verder uitgevoerd dus dat kan het niet zijn.
 
Wellicht jouw rode dit? ;)
 
Ja, maar dat was geen 'opdracht', uit het rode 'dit' kun je afleiden welke Windowsversie TS heeft.

Ik snap dus nog steeds niet wat 'dit' betekent............. ;)
 
Ok, was een gokje ;)
 
Een probleem met geheugen of de harde schijf? Dit is beide te testen, Het geheugen met een opstartschijfje. Bij harde schijven niet fouten in sporen en sectoren automatisch repareren, dan kan namelijk een hele partitie voorgoed onleesbaar worden. Het bestandssysteem repareren mag wel.

Anders misschien BIOS instellingen die terug naar standaard waarden gezet zijn, bijvoorbeeld met een lege moederbord batterij.

sfc /scannow controleert de beveiligde systeembestanden en wat je ook kunt doen dat is de Windows installatieschijf invoeren en kijken of deze automatisch een opstartprobleem vaststelt bij de aanwezige Windows installatie. Niet verder gaan bij partitie kiezen en installeren natuurlijk.
 
We kunnen hier wel van alles gaan gokken maar als TS geen verdere info wil geven houdt het op.
 
Misschien is er een taak die iedere dag en om de paar uur uitgevoerd moet worden zoals backup, indexeren en het updaten dat allerlei programma's doen. Updaters zijn nogal eens van matige kwaliteit.

Kijk of je een paar van deze onnodige zaken kan uitschakelen door een lijst te laten opstellen van alles wat er op de computer draait met AutoRuns.

Met AutoRuns kan je ook prima op malware controleren. Zoek dan de onbekende namen op met Google.

Gebruik anders een systeemherstelpunt. Amen
 
Gevonden.
Mijn virusscanner Kaspersky. vindt het niet leuk als Win defender en Win firewall nog ingeschakeld staan.
Kaspersky wil alles te zeggen hebben over de beveiliging blijkbaar.
Omdat ik nog nooit een virus heb opgelopen met Kas. heb ik hem maar zijn zin gegeven.:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan