Vastlopers en fouten

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiltin

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Iedere keer als mijn computer vastloopt en de is de laatste tijd geregeld en er een foutenrapport wordt aangemaakt, wil ik meer informatie, maar dan reageert het niet meer. Ook ctrl/alt/del doet niets.
Verder kan ik me vaak niet aanmelden. Afsluiten en opnieuw opstarten helpt wel, maar het is erg lastig en vast niet de vbedoeling van meneer Gates.

Wie kan mij helpen? Op virussen en spyware scan ik zeer regelmatig.

Zulke vastloppers zijn vaak hardwarematige storingen. Problemen met de apparatuur zelf dus, en niet de software.

Dat hoeft overigens niet zo te zijn, maar duidt daar wel vaak op.

Bij dit soort situaties zou mijn keuze zelf vallen op een schone windows installatie of het testen van de hardware met bepaalde tools.
Als het probleem bij een schone windows installatie nog steeds optreed, dan kun je diverse hardware uit/van je computer halen/ontkoppelen, die je niet standaard nodig hebt. Mocht het dan goed blijven werken, dan kan je per apparaat weer gaan aansluiten, en kijken wat de boosdoener is.

De oorzaak van het probleem lijkt redelijk simpel:
je hebt in het recente verleden hardware toegevoegd / verwijderd / veranderd dan wel je hebt software toegevoegd / veranderd / verwijderd (al dan niet bewust...... 't kan n.l. ook een externe boosdoener zijn : virus / spyware) waardoor je systeem vreemd doet........

de handigste oplossing is om even een systeemherstel uit te voeren naar een datum waarvan je weet dat de problemen er nog niet waren. (Lees: voordat hardware / software werd toegevoegd... etc .etc.)

Lukt dit allemaal niet, type dan in de Helpfunctie van XP het woord herstel console en lees alles over het installeren van de console.

Suc6!

Ik heb inderdaad pas een nieuwe ADSL abonnement met een nieuw modem.
Ook heb ik pas opnieuw Windows geinstalleerd. Dus de hardware verklaring spreekt mij wel aan.
Probleem blijft alleen dat ik dus niet zonder dit modem kan.

Ik weet niet hoevaak het probleem optreed, als dit best vaak is, zou je toch eens zonder het modem kunnen proberen te computeren, om te kijken of het dan niet vastloopt. Dan kan je namelijk aansluiten of het daar aan ligt of niet.
Aan de hand van de feiten die daar uitkomen, kun je gerichter geholpen worden. Als het een probleem met het modem blijkt, zijn daar vast oplossingen voor.

Heb je Windows schoon geinstalleerd, of over een vorige installatie heen? Een schone installatie betekend dat je geformateerd hebt, en alles opnieuw geinstalleerd.

Helemaal de C schijf geformatteerd en er opnieuw opgezet.
Ik bedenk me ineens dat het interne modem ook nog van een stuurprogramma voorzien moet worden. Dat ga ik ook eerst eens doen.
Ik zal het allemaal eens uitproberen en meld me zonodig weer.
Bedankt!

Kijk vooral ook een keer in apparaatbeheer, dit kan verhelderend werken...........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan