Vastlopers tijdens installatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaakmans

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Berichten
164
Mijn eigen pc liep erg vaak vast. Ik heb er een vergelijkbare pc bij gekregen en ben dus aan de slag gegaan met het overzetten van hardware.

Zo heb ik mijn oude HDD als secundaire aangesloten in de nieuwe pc. Ik heb mijn videokaart overgezet. En 2 DDR van 512MB overgezet.

Dit omdat dat uit mijn oude pc toch iets beter was dan de nieuwe.

Nu wilde ik dus een lite versie van XP gaan installeren. Alles gaat goed, schijf formatteren en daarna installeren. Dan komt er een laadscherm en op de helft bevriest het scherm iedere keer. De curso beweegt niet meer en er is geen vooruitgang meer in te boeken. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?


Ik zat zelf te denken aan dat de HDD? ik heb er nu 2x een 80GB HDD op dezelfde IDE kabel gehangen. (Uiteraard 1 waar windows op geinstalleerd moet worden op master en de secundaire op slave).

Maar zou het ook iets te maken kunnen hebben met de videokaart? Dat dit dus ook de vastlopers verklaart op mijn oude PC?

Ik hoop dat jullie me wijzer kunnen maken!

Alvast bedankt!
 
Zou ik erg graag willen echter heb ik geen pc meer die normaal doorstart in windows... Dus dat wordt hem helaas niet...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vraag even aan een kennis of familielid om dit tooltje te downloaden en op een flop te zetten. Met de flop wordt de PC dan gestart en getest. Daar is geen windows bij nodig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
op flop? lol... Ja het is handig dat er geen windows bij nodig is maar ik weet niet of er iemand in mijn omgeving is die een floppydisk heeft haha.

Kan het tooltje ook op een opstart CD ofzo?
 
Ok thnx! LOL 1,75 mb op een 4.7 RW haha

Maar dit scant naar problemen en het geheugen en lost deze ook op?
 
Als er problemen zijn met het geheugen dan vindt ie deze ook, maar oplossen kan niet, daar het een hardware probleem is. Maar dan weet u wel waar de fout zit. De enige oplossing in dat geval is nieuwe hardware/geheugen aanschaffen.

Om zeker te zijn wel de meest uitgebreide test zo', 4 tot 5 uur lang laten lopen. Als Memtest binnen die tijd zelf vastloopt is het zeker een kapot geheugen.
 
Ik had geen keuze. Hij startte automatisch een test. Ziet eruit alsof dat best ff gaat duren. Dit is een ddr test toch op het interne geheugen? Of scant hij ook mijn hdd?
 
Alleen het geheugen.
Voor de HD zijn weer andere test tooltjes.
 
50 min bezig. 70% voortgang 0 errors... Lekker duurt nog wel even dus :p als dit het nou niet is wat kan ik dan nog doen?
 
Er staat nu pass complete, no errors press esc to exit. Maar hij scant weer verder. De wat nu? De gewoon nog laten lopen?
 
Volgende wat u zou kunnen doen is Hirens boot cd downloaden en daar dan de boot-cd mee maken en daarmee de PC starten met de mini windows versie van Hirens. Als die start dan werkt dat in ieder geval. Vervolgens heeft u dan allerlei testtools die in die Hirens CD zitten tot u beschikking en kunt u naar harte lust alle hardware verder testen :)
Hier is ie te downloaden: http://www.hirensbootcd.org/download/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan