Vastlopers

Status
Niet open voor verdere reacties.

computernerd

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
Ik heb enorm veel last van vastlopers in xp, meestal nadat ik een bestand wijzig/verwijder.
Het enige wat ik nog kan doen (ctrl alt del doet ut ook nie) is e pc te rebooten.
Heeft er iemand hier een oplossing voor?

Wat is de temperatuur van je CPU nadat je gereboot hebt (na het vastlopen uiteraard)?
Ik had hetzelfde probleem maar het bleek bij mij overhitting te zijn, ik computer nu met een open kast.
Geen vastlopers meer.

Druk op delete wanneer je je kloksnelheid van je CPU zit enzo bij het opstarten. Dan kom je in het setup scherm.
Hier staat ergens HEalth Status.
Schrijf de temperaturen op en post die dan weer ff. :D
Lijk veel, is weinig.

Geplaatst door gast0225
met een progje als (bijv.) Aida32 of de SisoftSandra
Kan ook, of HMonitor.
Maar als je ff in je BIOS kijkt hoef je niet weer te downloaden en installeren.

Dos geeft het volgende aan (helaas geen warmte):

Cpu Fan speed = 4218 oplopend tot 4326rpm
System Fan speed = 1506 oplopend tot 1520rpm

Aida32 zegt precies hetzelfde, maar onder "temperature" is het leeg, er staat niets!

Ik twijfel natuurlijk niet aan jouw ogen, maar heb je een LEEG invoerveld in Aida32 onder:

computer -> sensors -> temperatuur ????????????

velden moederbord en cpu..........?????

Het klopt. Als bewijs heb ik nog even een screen toegevoegd:

temperatuur_AIDA32.JPG

ok, "schiet mij maar lek................."

als je tijd hebt, download dan ook eens de SisoftSandra2003 (zelfde soort progje als Aida32)

Geplaatst door computernerd
Ik ken sandra, ik zal het wel ff downloaden.
Als Aida32 je temps niet kan aflezen, dan zal Sisoft Sandra het waarschijnlijk ook niet kunnen.
Ook omdat je in het Bios de temperaturen niet terug kan vinden,
ben ik bang dat je moederbord geen temperatuur-sensors heeft.
Wat je kan proberen is om idd met je kast open gaan computeren en kijken of ie niet vastloopt.
Zo kom je er ook achter of het een temperatuur probleem is.

Dat is het vervelende, als ik het openmaak, vervalt de garantie, die nog tot Juli 2004 duurt :(.
Sandra kan de temperatuur niet vinden, zoals crash al zei.
Wat nu?

Staat de pc in een kastje?
Dus een beetje afgesloten.

In een kast van HP, afgesloten ja, en in een hoek waar (denk ik dan) wel genoeg ruimte is om de fan goed te laten werken.

[ edit ] Pc liep weer vast, en heb dus deze vraag niet eerder kunnen veranderen maar: ik heb de vraag verkeerd begrepen crash, ik dacht dat je de behuizing bedoelde (:o). Nee, de pc staat niet in een kast of iets dergelijks. [ /edit ]

Laatst bewerkt:
Heeft de pc genoeg ruimte om (koude)lucht aan te zuigen?
Ik ga er vanuit dat ie niet vlak naast een (werkende)verwarming staat.:rolleyes:

Inderdaad, dat heb ik ook.
De PC staat bij mij vlak bij een verwarming en daarom blijft tie regelmatig hangen.
Ik speel nu met open kast en hij is nu nooit meer blijven hangen. Als prof-gamer (:D) voel je je toch wel down wanneer je PC blijft hangen.
Als je toch nog garantie hebt, zal ik bij de verkopers van jouw PC gaan vragen of zei dan de PC kunnen openmaken....
Corrigeer me wanneer ik het fout heb met die garantie.....

EDIT:
De kast is afgesloten, dan zou ik toch gaan vragen of de koeler op je proccesor goed is aangesloten.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling dat je PC blijft hangen, dus dit valt onder de eerder genoemde garantie.

Laatst bewerkt:
Dat klopt!
Dat valt wel onder de garantie... en we hebben nog een paar servicebeurten te goed dus iki denk dat ik mn pceetje eens lekker laat verwennen door de mannen/vrouwen van Hewlett PAckard (;)), verder..... de pc staat niet naast een verwarming, in deze kamer (zolderkamer) is niet eens een verwarming dus het is enorm koud hier.... dus met de koude lucht zit het ook wel goed :).
Vroeger deed de pc het overigens wel goed.... kan een formatje helpen denken jullie?

Je zou Speedfan nog kunnen proberen, maar is wat crach zegt als je Bios niets geeft, weinig hoop.

Ik neem aan dat je geen virussen etc hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan