vastlopers

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb zeer geregeld last van een vastlopende PC. Het lijkt een beetje op het WindowsME tijdperk, hoewel ik het idee heb met een hardwareprobleem te maken te hebben.
Het begon allemaal nadat ik mijn partities had geconverteerd naar NTFS. PC slaat vast en ik kon niets meer. Uiteraard eerst softwarematig naar het probleem gezocht, maar niets kunnen vinden. Ten slotte nesloten tot een nieuwe, schone installatie van WindowsXP.
Maar helaas, het probleem blijft zich voordoen. Als ik de PC bij het vastlopen reset, start hij niet door. Hij blijft dan hangen in het zwarte scherm. Ik moet hem dan een seconde uitzetten en daarna weer aan, dan start hij wel op.
Ten slotte heb ik het gevoel dat het vastlopen minder snel gebeurt als ik de PC een tijdje niet aan heb gehad. En juist sneller als ik met Edonkey aan het downloaden ben. Maar dit zijn slecht veronderstellingen, want downloaden doe ik vrijwel altijd.
Het zou dus kunnen wijzen op een temperatuurprobleem. Ik heb de kast al helemaal open gezet, maar dat helpt niets.
Wie heeft raad?

Heb je de temperaturen in je kast al een gemeten via het daarvoor bestemde programma (CD moederbord)? Dan kun je dat eventueel uitsluiten.

Een uitgebreide geheugentest (www.memtest86.com) zal ook niet misstaan, geheugen gooit vaker roet in het eten.

Geplaatst door Tiborv
Heb je de temperaturen in je kast al een gemeten via het daarvoor bestemde programma (CD moederbord)? Dan kun je dat eventueel uitsluiten.

Een uitgebreide geheugentest (www.memtest86.com) zal ook niet misstaan, geheugen gooit vaker roet in het eten.

Heet dat programma CD moederbord? En waar kan ik dat vinden?
De memoryrest kan ik niet uitvoeren, ik heb geen werkend discettestation (nooit laten maken omdat ik dat eigenlijk niet meer nodig heb)

Dat programma staat op de CD die bij het moederbord hoort. Op die pagina (memtest86.com) kun je ook een iso downloaden die op een CD-rom te branden is. Dan kun je door op te starten vanaf de CD-romdrive alsnog die test doen.

Geplaatst door Tiborv
Dat programma staat op de CD die bij het moederbord hoort. Op die pagina (memtest86.com) kun je ook een iso downloaden die op een CD-rom te branden is. Dan kun je door op te starten vanaf de CD-romdrive alsnog die test doen.

Helemaal duidelijk. Ik ga aan 't werk

Tiborv, wil jij eens naar de bijlage kijken?
De temperatuur is 63 graden volgens mij? Dat is overigens met en zonder Edonkey

ik heb een printscreen in een worddocument geplakt, maar de bijlage wordt niet gepakt....

Zal te groot zijn. Printscreen kun je beter in MSpaint plakken (Paint van Microsoft) en opslaan als JPG bestand.

nou, in paint lukt het ook niet. Is 500Kb al te groot?

Is het wel een JPG bestand? Of een BMP die hernoemt is naar jpg, want dat werkt niet. e-mail anders dat bestand eens tiborv@helpmij.nl

probleem opgelost. was toch softwarematig. waarschijnlijk een download in edonkey die een beetje corrupt was. alles loopt weer als een trein:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan