Vastlopers!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Misterdrama

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2006
Beste,

Wie kan mij helpen met het volgende probleem:

Ik gebruik een 9550 kaart van 256mb van Club3D, nu is het echter zo dat als ik een willekeurig spel opstart mijn hele pc vastloopt. Ik heb alles al geprobeert (stuurprogramma's etc etc )

Wie kan mij helpen??

Steef

Probeer het volgende typ bij uitvoeren dxdiag druk op enter ga naar het tabblad beeldscherm. Worden er daar problemen gemeld? Controleer of alle direct x functies ingeschakeld zijn. Doe de directdraw en direct3d tests. Typ vervolgens bij uitvoeren devmgmt.msc druk op enter open het plusteken voor beeldschermadapters zie je daar vraagtekens of een uitroepteken staan? Bij de driver update heb je toch eerst je vorige drivers verwijdert? Verwijder je drivers eens via configuratiescherm,software herstart je pc en installeer dan pas de nieuwste drivers. Controleer anders of er geen stof binnenin je systeemkast is.

vastloper

Wat dat aangaat ben ik echt een leek op dit gebied,

volgens mij heb ik alles gedaan zoals jij zei behalve eerst de oude eraf gehaald geen idee hoe ik dat moet doen............:o

Om bij uitvoeren te geraken moet je eerst op start klikken,dan uitvoeren en dan moet je dxdiag intypen.
Om je drivers te verwijderen moet je onder software de ati software uninstall utility gebruiken, dan moet je je pc opnieuwopstarten. Maar download eerst dan hier de laatste drivers : https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&questionID=640
voor windows xp. Installeer deze. Moest er nog iets niet duidelijk zijn vraag maar gerust.

vastloper

ik heb alles gedaan zoals je hebt beschreven en ik zie rechtsonder inderdaad nu een ati balkje, zojuist spel gestart maar helaas liep gelijk weer vast...............

Over welk spel gaat het. Loopt je pc enkel tijdens het gamen vast of ook tijdens gewoon windosgebruik. Zou je nog het resultaat willen posten van de dxdiagtests en of er problemen gemeld waren.Net als apparaatbeheer.(dar was door devmgmt.msc intetypen).Dit is wel belangrijk. Heb je je pc of 3d-kaart overclock? Als laatste stap kan je proberen te zien of er niet teveel stof in de kast is van je pc. Wel eerst je pc uitschakelen ook de schakelaar achteraan je pc. Ontlaad je dan.

vastloper

Hoi,

De testen waren allemaal ok daar is ie doorheen.

Hij doet het alleen bij sommige spellen, als ik bv football manager 2006 draai doet ie het goed ( zelden vastloper ) maar als ik bv Call of Duty wil spelen of Airport Sim. dan houd ie er gelijk mee op...........mijn kast is heel schoon zuig hem maandelijks schoon..............:D Trouwens al wel vast bedankt voor je tijd!!!!!:thumb:

trouwens niet overklocked!!!

Ik kon het maar vragen of je je pc of 3d-kaart niet overclockt had want dan is het normaal dat je pc instabiel kan worden.
Bekijk dit eens voor je probleem in call of duty : https://activision.custhelp.com/cgi...nMuc2VhcmNoX25sJnBfcGFnZT0x&p_li=&p_topview=1
Installeer ook eens de laatste patch : https://activision.custhelp.com/cgi...nMuc2VhcmNoX25sJnBfcGFnZT0x&p_li=&p_topview=1
Weet je toevallig de maker vh spel airport sim of de uitgever? Zo is het makkelijk om de support te vinden. Graag gedaan hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan